3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A legfrissebb adatok szerint kereken öt órát ülnek a magyarok a tévé előtt, ez 3 perccel több, mint 2013 negyedik negyedévében - derül ki a 2014 utolsó negyedévére vonatkozó Nielsen Közönségméréséből.

Átlagban napi 5 órát ültek tévé előtt a magyarok 2014 utolsó negyedévében, korcsoportok alapján az 50 évnél idősebbek töltik a legtöbb időt a "doboz" előtt, összesen 390 percet, ami 6,5 órának felel meg. A kereskedelmi szempontból legfontosabb réteg, a 18-49 közöttiek mindössze egyetlen perccel növelték a tévénézési idejüket 2013 utolsó negyedévéhez viszonyítva, 251 percet töltöttek ezzel. A legfiatalabbak esetében viszont örömtelinek is nevezhető, hogy eltérő trend mutatkozott: ha csak egy perccel is, de csökkent a tévézésre fordított idő, 209 perc volt.

(Forrás: Nielsen Közönségmérés)

Mit nézünk?

Csatornatípusok szerint vizsgálva a tévénézési szokásokat, az látszik, hogy a szórakoztató csatornák közönségaránya növekedett (17,5 százalékról 18,1-re), a gyermekcsatornáké viszont csökkent (5-ről 4,4-re) az elmúlt egy éves időszakban. Ezek mellett az RTL Klub és TV2 közönségaránya 29,1 százalékra emelkedett a 2013 negyedik negyedévi 28,8-ről, amivel szemben a közszolgálati csatornáké 15,5-ről 15,4-re csökkent. Csökkenést mutatott még a film- és sportcsatornák közönségaránya, a hír- és ismeretterjesztő csatornák viszont többeket tudtak lekötni tavaly év végén, mint egy évvel korábban.

Többet néztünk nem zenei szórakoztató és mozifilmeket, és a hírek, aktuális politikai és gazdasági műsorok is több embert kötöttek le a vizsgált időszakban, mint egy évvel korábban. Ezen műsorok kínálata és fogyasztása is egyaránt növekedést mutatott a Nielsen felmérése szerint.

(Forrás: Nielsen Közönségmérés)

A reklámokkal sincs bajunk

Ami a reklámok sugárzását és azok nézését illeti, a számok alapján mintha többeket érdekeltek volna a műsorokat megszakító blokkok. Legalábbis biztos, hogy nem kapcsoltak el olyan sokan és olyan gyakran, mint egy évvel korábban.

A toplistában egyébként nincs változás, tehát akárcsak 2013 utolsó negyedévében, úgy tavaly év végén is a legtöbb alkalommal a szeletes csokoládé, az arckrém, a kávé, a bonbon és a parfüm, kölni reklámok jutottak el a fogyasztókhoz.

Jelentős növekedést mutattak ebből a szempontból a hajfesték, édes keksz/ostya és egyéb alapvető élelmiszereket bemutató reklámok. Ezzel szemben ugyanakkor jelentős visszaesés történt a joghurt és kefír reklámok vonatkozásában, de ide sorolhatók még a mosópor- és cukorkareklámok is. A tévénézők a legkevésbé a mustár, majonéz, ketchup, a cukorka, mosópor és rágógumi reklámokra voltak vevők. Ezek jutottak el ugyanis a legkisebb arányban a célcsoporthoz.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!