3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Költségcsökkentési kényszere miatt számos, irodát bérlő cég az irodahasználat racionalizálásával tervezi lefaragni működési költségeit. A túlzott egyszerűsítés azonban a jó munkahelyi közérzet romlásával járhat, így amit a bérlő nyer az irodaköltség csökkentésével, könnyen elveszítheti a munkatársak hatékonyságának és motiváltságának csökkenésével. A hatékony iroda és az emberközpontú munkaterület együttes kialakítását legkönnyebben az ingatlanfejlesztés tervezési fázisában lehet megteremteni.

Ma már általánosan alkalmazott megoldás a desk sharing, a többek által közösen használt munkaasztal, a hosteling,vagyis az alkalmi irodahely, vagy akár a teleworking, az otthonról, vagy egyéb külső helyről végzett távmunka, illetve az iroda egyterűsítése. Ezekkel egyszerűen csökkenthető a bérelt terület nagysága és az iroda-használati költségek. Az ingatlanmenedzserek azonban gyakran elfelejtkeznek ezeknek a megoldásoknak a munkakörnyezetet sújtó következményeiről: zsúfolt terek, az egyéniséget teljesen nélkülöző nyílt terű irodák – ezek negatív hatása a munkatársakra gyakran többet elvesz a termelékenységből és az eredményből, mint a lehetséges megtakarítás hatása.

"Az új kor irodistáitól egyre inkább elvárás a kreatív, egyéni és elkötelezett munkavégzés. Egy lélektelen irodagép közege az alkotás ihletét pillanatok alatt le tudja rombolni" – mondta Hajnal István, a Biggeorge’s - NV., a Bécsi Corner irodaház fejlesztőjének vezérigazgatója. A munkáltató érdeke tehát, hogy az irodaterek hatékonyságára vonatkozó módszereket, javaslatokat olyan elemekkel bővítse, amelyek segítik a céggel való azonosulást, a munkavégzés hatékonyságát, az egyéni munkatársi kezdeményezések kibontását, vagyis a hatékony munkavégzést.

"Az optimális irodakialakítás nem a berendezéssel kezdődik, hanem sokkal hamarabb, az ingatlanfejlesztés kezdeti stádiumában. A hatékony munkavégzés kulcsa a hely- és költségtakarékos elhelyezés és a dolgozóközpontú iroda kialakítás közötti egyensúly megtalálása. Minden olyan módszer, amely segíti a munkatársak jobb munkakörülményeinek kialakítását, könnyebbé teszi az azonosulásukat munkahelyükkel. Ennek elsődleges feltétele maga az irodaépület, hiszen egy egyedi, jól beazonosítható épület könnyebbé teszi a hatékony munkavégzést" – emelte ki Hajnal István.

A dolgozók számára a munkaállomások megítélésekor fontos a természetes megvilágítás. A minél több jól megvilágított munkaállomás lehetőségét csak a tervezési fázisban lehet megteremteni, ezért az emberközpontú iroda tervezésekor ez kiemelt figyelmet érdemel. Az irodai tereknél, az ún. tájszerű belső elrendezéssel, pihenőszigetek kialakításával, a projekt-terek és az egyéni terek kombinálásával lazítani lehet a sűrű ültetési elrendezésen.

Az egyterű irodákban térképző bútorokkal lehet úgy kialakítani a munkatereket, hogy a dolgozók csoportjai zavartalanul, egymástól elválasztva dolgozhassanak, de az egyterűségből adódó helytakarékosság is megvalósuljon. Az ilyen egyterű elrendezésnél fontos, hogy a dolgozóknak legyen lehetőségük munkaterületüket személyessé tenni. Ez növeli a komfortérzetet, a dolgozó sajátjának érzi az irodát, saját mikrovilágot tud kialakítani, ezeknek pedig pozitív hatása van hatékonyságára.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!