2015. május 10. 07:22

Autóink úgy válnak hamarosan önmagukat vezetővé, hogy lényegében mi nem is akartunk önmagukat vezető kocsikat.

Nemrég végeztek egy közvélemény-kutatást Amerikában. Azt kérdezték az emberektől, hogy megbíznak-e az önmagukat vezető autókban? A válasz az volt, hogy nem, ez túl veszélyes. Utána azt kérdezték, hogy szeretnének-e olyan kocsit, amely a balesetek elkerülése végett önállóan kezeli a kormányt és a pedálokat. Az volt a válasz, hogy persze, szeretnénk – írja az Autonews.

A lényeg, hogy ha egy technológia nagyon megváltoztatja az életünket, akkor az jobb ha apránként érkezik. Lehet, hogy sokan ódzkodnak attól, hogy a kocsi elvegye a vezetés élményét, de azért nem rossz dolog, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a távolságtartó tempomat, vagy a parkolási asszisztens, főleg ha mindent saját maga végez. Ezek pedig akár tetszik, akár nem mind részei annak a rendszernek, amelynek eredményeképpen egyszer majd egyáltalán nem kell beavatkoznunk a vezetésbe.

Nem is kell nagyon előreszaladni. A német prémiumgyártók jövőre bemutathatják azokat a modelljeiket, amelyek olyan kevésbé bonyolult forgalmi szituációkban, mint a dugók mindent elvégeznek a sofőr helyett. Sőt, később már az autópályákon is pihenhetünk, hiszen az autók központi számítógépei ma már könnyedén meg tudják hozni azokat a vezetési döntéseket, amelyekkel a sztrádákon mi is szembesülünk (fékezés, sávváltás, gyorsítás). A parkolás automatizálása pedig ma már valóság. A következő 7-es BMW már úgy áll be a garázsba vagy a parkolóhelyre, hogy a sofőrnek bent sem kell ülnie.

Ha pedig ezeket már megszoktuk, akkor az sem lesz nehéz, hogy nem kell taxival menni az étterembe, ha szeretnénk inni egy pohár bort (ez lesz a komoly kihívás a szektornak, nem az Uber), vagy ha már igazán bízunk a rendszerben, akkor a kocsi még iskolába is elviheti a gyereket és érte is mehet.

Hogy a technológia milyen szinten van jelenleg, azt legfeljebb csak az autógyárak boszorkánykonyháiban tudják. Lehet, hogy ma már egyedül a felelősség kérdésének tisztázása és az újtól való ösztönös idegenkedés áll annak útjában, hogy ezeket a kocsikat piacra dobják. Az viszont egészen biztos, hogy 2020-ig alapvetően fog megváltozni mindaz, amit a vezetésről eddig gondoltunk.

mfor.hu

Hitelre van szükséged?

Találd meg a legideálisabb kölcsönt az Mfor és a Bank360 közös kalkulátoraival! Ha kevesebb mint 5 millió forintra van szükséged, tucatnyi kedvező kamatozású személyi kölcsönt hasonlíthatsz össze a Személyi Kölcsön Kalkulátorral. Ha lecserélnéd a régit, vagy megtaláltad álmaid járgányát, egy olcsó autóhitellel akár már néhány napon belül a volán mögé ülhetsz az Autóhitel Kalkulátor segítségével. Nagyobb terveid vannak és több pénz kell? A lakásvásárlásra fordítható hitelek között hatalmasak az eltérések, ilyenkor érdemes csak igazán összehasonlítani az ajánlatokat! 

A Bank360 és az Mfor összegyűjtötte, hogy melyek február legkedvezőbb hitelei:

Ha jól jönne 1,5 millió forint, a Raiffeisen Bankot érdemes most felkeresni, mivel a személyi kölcsön 30 379 forintos törlesztőrészlet mellett lehet a tiéd 60 hónapos futamidővel. 3 millió forintra lenne szükséged autóvásárláshoz? A CIB Banknál már 60 654 forintos havi törlesztéssel igényelheted jövedelemérkeztetéssel. Az Erste Banknál igényelhető lakáshitellel pedig 10 millió forintot vehetsz fel 20 éves futamidőre havi 54 712 forintos törlesztőrészlettel.

Másfajta kölcsönt keresel? Ez a kalkulátor segíthet megtalálni azt a hitelt, amit keresel.