2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Autóink úgy válnak hamarosan önmagukat vezetővé, hogy lényegében mi nem is akartunk önmagukat vezető kocsikat.

Nemrég végeztek egy közvélemény-kutatást Amerikában. Azt kérdezték az emberektől, hogy megbíznak-e az önmagukat vezető autókban? A válasz az volt, hogy nem, ez túl veszélyes. Utána azt kérdezték, hogy szeretnének-e olyan kocsit, amely a balesetek elkerülése végett önállóan kezeli a kormányt és a pedálokat. Az volt a válasz, hogy persze, szeretnénk – írja az Autonews.

A lényeg, hogy ha egy technológia nagyon megváltoztatja az életünket, akkor az jobb ha apránként érkezik. Lehet, hogy sokan ódzkodnak attól, hogy a kocsi elvegye a vezetés élményét, de azért nem rossz dolog, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a távolságtartó tempomat, vagy a parkolási asszisztens, főleg ha mindent saját maga végez. Ezek pedig akár tetszik, akár nem mind részei annak a rendszernek, amelynek eredményeképpen egyszer majd egyáltalán nem kell beavatkoznunk a vezetésbe.

Nem is kell nagyon előreszaladni. A német prémiumgyártók jövőre bemutathatják azokat a modelljeiket, amelyek olyan kevésbé bonyolult forgalmi szituációkban, mint a dugók mindent elvégeznek a sofőr helyett. Sőt, később már az autópályákon is pihenhetünk, hiszen az autók központi számítógépei ma már könnyedén meg tudják hozni azokat a vezetési döntéseket, amelyekkel a sztrádákon mi is szembesülünk (fékezés, sávváltás, gyorsítás). A parkolás automatizálása pedig ma már valóság. A következő 7-es BMW már úgy áll be a garázsba vagy a parkolóhelyre, hogy a sofőrnek bent sem kell ülnie.

Kattintásra galéria nyílik!

Ha pedig ezeket már megszoktuk, akkor az sem lesz nehéz, hogy nem kell taxival menni az étterembe, ha szeretnénk inni egy pohár bort (ez lesz a komoly kihívás a szektornak, nem az Uber), vagy ha már igazán bízunk a rendszerben, akkor a kocsi még iskolába is elviheti a gyereket és érte is mehet.

Hogy a technológia milyen szinten van jelenleg, azt legfeljebb csak az autógyárak boszorkánykonyháiban tudják. Lehet, hogy ma már egyedül a felelősség kérdésének tisztázása és az újtól való ösztönös idegenkedés áll annak útjában, hogy ezeket a kocsikat piacra dobják. Az viszont egészen biztos, hogy 2020-ig alapvetően fog megváltozni mindaz, amit a vezetésről eddig gondoltunk.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!