TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST, TÁMOGASSON MINKET!
Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában

Autóink úgy válnak hamarosan önmagukat vezetővé, hogy lényegében mi nem is akartunk önmagukat vezető kocsikat.

Nemrég végeztek egy közvélemény-kutatást Amerikában. Azt kérdezték az emberektől, hogy megbíznak-e az önmagukat vezető autókban? A válasz az volt, hogy nem, ez túl veszélyes. Utána azt kérdezték, hogy szeretnének-e olyan kocsit, amely a balesetek elkerülése végett önállóan kezeli a kormányt és a pedálokat. Az volt a válasz, hogy persze, szeretnénk – írja az Autonews.

A lényeg, hogy ha egy technológia nagyon megváltoztatja az életünket, akkor az jobb ha apránként érkezik. Lehet, hogy sokan ódzkodnak attól, hogy a kocsi elvegye a vezetés élményét, de azért nem rossz dolog, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a távolságtartó tempomat, vagy a parkolási asszisztens, főleg ha mindent saját maga végez. Ezek pedig akár tetszik, akár nem mind részei annak a rendszernek, amelynek eredményeképpen egyszer majd egyáltalán nem kell beavatkoznunk a vezetésbe.

Nem is kell nagyon előreszaladni. A német prémiumgyártók jövőre bemutathatják azokat a modelljeiket, amelyek olyan kevésbé bonyolult forgalmi szituációkban, mint a dugók mindent elvégeznek a sofőr helyett. Sőt, később már az autópályákon is pihenhetünk, hiszen az autók központi számítógépei ma már könnyedén meg tudják hozni azokat a vezetési döntéseket, amelyekkel a sztrádákon mi is szembesülünk (fékezés, sávváltás, gyorsítás). A parkolás automatizálása pedig ma már valóság. A következő 7-es BMW már úgy áll be a garázsba vagy a parkolóhelyre, hogy a sofőrnek bent sem kell ülnie.

Ha pedig ezeket már megszoktuk, akkor az sem lesz nehéz, hogy nem kell taxival menni az étterembe, ha szeretnénk inni egy pohár bort (ez lesz a komoly kihívás a szektornak, nem az Uber), vagy ha már igazán bízunk a rendszerben, akkor a kocsi még iskolába is elviheti a gyereket és érte is mehet.

Hogy a technológia milyen szinten van jelenleg, azt legfeljebb csak az autógyárak boszorkánykonyháiban tudják. Lehet, hogy ma már egyedül a felelősség kérdésének tisztázása és az újtól való ösztönös idegenkedés áll annak útjában, hogy ezeket a kocsikat piacra dobják. Az viszont egészen biztos, hogy 2020-ig alapvetően fog megváltozni mindaz, amit a vezetésről eddig gondoltunk.

mfor.hu

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.

Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon végéig, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 28 410 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Erste Banknál és a Cetelemnél 28 721 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.