A cég szerdai közleménye szerint az árbevétel visszafogott növekedése, valamint a nehézségekkel küzdő napenergia részleg előre láthatóan 1 milliárd euró értékű vesztesége jelentős hatással volt a Bosch pénzügyi eredményeire.
Az előzetes számítások alapján az adózás előtti eredmény (EBIT) az árbevétel mintegy 2 százalékát teszi ki. Ennek megfelelően a társaság 2013-ban a jövedelmezőség javítására koncentrál anélkül, hogy elhanyagolná jövőbeli beruházásait.
A vállalat várakozásai alapján a Bosch csoport idén az előző évinél valamivel jobb, de korántsem jelentős árbevétel-növekedésre számít.
A világgazdasági növekedés visszaesése tavaly a Bosch csoport minden üzletágában éreztette hatását, ugyanakkor a gépjárműtechnika üzletág legtöbb területe fejlődést mutatott.
Az ipari technika üzletágat a gépgyártás visszaesésének negatív hatása és a napenergia-termékek piacán érzékelhető 40 százalékos árzuhanás befolyásolta, míg a fogyasztási cikkek és épülettechnika üzletágon belül működő termotechnika és háztartási gépek szektor számára nagy terhet jelentett a Dél-Európában tapasztalható nehéz gazdasági helyzet.
Régiónkénti bontásban vizsgálva szembetűnőek az Európában tapasztalható nehézségek, itt ugyanis az árbevétel 2 százalékkal elmaradt az előző évitől. Észak-Amerikában az árbevétel 17 százalékos növekedése biztató teljesítmény, miközben Dél-Amerikában ugyanez a
mutató 16 százalékos visszaesést jelez. Az ázsiai-csendes-óceáni térség szerény, 5 százalékos növekedést realizált.
2013. január 1-jéig a Bosch csoport munkavállalóinak létszáma világszinten mindössze kicsit több mint egy százalékkal, 306 000 munkavállalóra nőtt.
A Bosch kutatás-fejlesztési kiadásai meghaladják az árbevétel 8 százalékát, amivel a Bosch már évek óta a világ legjelentősebb kutatás-fejlesztési vállalatai közé tartozik. A környezet védelmére és az erőforrások megőrzésére hivatott technológiák és termékek a Bosch kutatás-fejlesztési költségeinek több mint 45 százalékát, árbevételének pedig több mint 40 százalékát teszik ki.
A Bosch idén tovább szeretné erősíteni ázsiai jelenlétét, és külön figyelmet fordít az adott piacokra szabott termékekre, ezért több fejlesztési munkát telepít Kínába, Indiába és Vietnámba - derül ki a közleményből.
A cégcsoport Magyarországon tizenegy leányvállalattal van jelen; a magyarországi Bosch csoport 2011-ben 134 milliárd forintra növelte forgalmát a magyar piacon, ez 13 százalékkal haladta meg a 2010-es eredményt. A 2012-re vonatkozó magyarországi adatokat várhatóan májusban közli a Bosch.
MTI