A GVH keddi bejelentése szerint az Oriental Herbs termékei népszerűsítése során az egészség megőrzésére és helyreállítására való alkalmasságot, a gyógyító hatást hangsúlyozta, miközben a teákat élelmiszerként hozta forgalomba. A termékek törzskönyvezése nem történt meg, így gyógyító, illetve betegség kockázatának csökkentésével kapcsolatos hatás jogszerűen egyiknek sem volt tulajdonítható.
A bírság összegének meghatározásakor a GVH súlyosító körülményként vette figyelembe, hogy a kifogásolt hirdetések bizalmi termékeket népszerűsítettek a betegségük miatt kiszolgáltatott fogyasztói kör számára, a megtévesztő reklámok több éven át elérhetőek voltak, széles fogyasztói körhöz juthattak el. Enyhítő körülménynek bizonyult ugyanakkor, hogy a GVH kifogásairól értesülve a vállalkozás törölte a megtévesztő állításokat a honlapjáról.
MTI/Menedzsment Fórum