A tagországokkal folytatott konzultáció eredményeként az Európai Bizottság többek között az e-kereskedelemre vonatkozó szabályok harmonizáláról nyújtott be javaslatot és a csomagküldő szolgálatok árainak átláthatóságáért, valamint az indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozás leépítéséért tett lépéseket. A fogyasztói bizalom erősítése érdekében felülvizsgálják a fogyasztói együttműködésről szóló rendeletet, nyitott panasz-továbbadási és válaszlehetőséget biztosítanak, így akár egy Svédországból rendelt csomag esetén is könnyebben megoldható a panaszkezelés
Mint mondta, az online magyar lakosság 40 százaléka vásárló, a fogyasztóknak azonban csupán 12 százaléka vásárol idegen nyelvű websopban, és az online boltoknak is csak mindössze 15 százaléka többnyelvű, ami megnehezíti az e-kereskedelem nemzetközi terjedését. Statisztikák szerint a magyar kis- és középvállalkozások forgalmának 6,6 százaléka származik online kereskedésből, ami 2 százalékponttal marad el az EU-átlagtól. A nagyvállalatoknál ez az arány ugyanakkor 32 százalék, több mint 10 százalékponttal meghaladja az uniós átlagot.
MTI