Az elmúlt időszakban 110 kilométernyi gyorsforgalmi utat avattak Magyarországon és 2020-ig összesen 515 kilométernyi fog megépülni. A Hajmáskér és Pétfürdő közt pénteken átadott 6,5 kilométeres szakaszról elmondta, a mintegy 8 milliárd forintos fejlesztés része annak a csomagnak mely Székesfehérvár, Várpalota és Veszprém térségének megközelítését javítja a 8-as főút mintegy 40 kilométeres szakaszának felújításával.
Az államtitkár kijelentette, mindenki abban érdekelt, hogy kevesebbért, gyorsabban és jobb utak épüljenek Magyarországon. Hozzátette, a célok eléréséhez "le kell bontani néhány dogmatikus berögződést, amely nem enged alkalmanként bennünket gyorsan haladni". Ezért van szükség gyorsító csomagra, mely az eljárásokat rövidíti, számukat is csökkenti és segít abban, hogy sokkal hamarabb előkészüljenek beruházások és sokkal gyorsabban végre lehessen hajtani őket.
A térség országgyűlési képviselője, Kontrát Károly a 8-as út egyik fontos szakaszának nevezte a Pétfürdő-Hajmáskér közti szakaszt, ahol a beruházásnak köszönhetően a közlekedők nagyobb biztonságban, gyorsabban juthatnak el Várpalotáról Veszprémbe és a környező településekre. Emellett mint mondta, beruházás vonzóbbá teszi a térséget és ezáltal a munkahelyteremtéshez is hozzájárul.
A beruházást ismertetve Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója elmondta, a fejlesztések átfogó célja, hogy a 8-as főutat Székesfehérvár és Herend közt kétszer kétsávosra bővítsék, 110 kilométer per órás tervezési sebességgel, illetve fizikai elválasztósávval, valamint a veszélyes kereszteződések külön szintű csomóponttá való átépítésével.
A 8-as főút további szakaszainak állapotáról a kommunikációs igazgató elmondta: a Székesfehérvár nyugati elkerülő III-as üteme, egy hétkilométeres szakasz 2016 nyarára készül el, a várpalotai 5,9 kilométeres elkerülő út pedig 2017 végére épül meg. Ezek várhatóan húsz perces menetidő csökkenést jelentenek majd Székesfehérvár és Veszprém között - tette hozzá.
A kivitelezést vezető Közgép Zrt. részéről Lőrinczki Lajos útépítési igazgató elmondta, 2013 októberében írta alá a szerződést a kivitelező Közgép és a Switelsky Magyarország Kft alkotta konzorcium. A 22 hónapos munka során 200 ezer köbméter földet mozgattak meg a sziklás területen, és 35 ezer köbméternyi támfal is épült a sziklafalak megtámasztására.
A kivitelező a környezet és a bakonyi karsztvidék vízbázisának védelme érdekében mintegy 22 ezer négyzetméternyi burkolt árkot fektetett le, melyek az úttestről lejutó vizet párologtató medencékbe gyűjtik össze, így az nem szivárog be a karsztba.
MTI