A ki nem fizetett reklámozási díjért mint elmaradt haszonért polgári pert indíthatnak a károsultak. Az IL Ferro autóreklámcég nyolcezer újdonsült autótulajdonossal kötött reklámozási szerződést. A cég 2007 tavaszára fizetésképtelenné vált. Ezért ügyfelei egy része elvesztette az autóját, miután az autóreklámcégtől szerződésük alapján várt havi reklámozási díj nélkül nem tudták fizetni a kocsik havi részletét.
Egy igazságügyi szakértő szakvéleménye alapján a vámnyomozók megállapították: az IL Ferro korábbi tulajdonosainak irányítása alatt (akik kevéssel a fizetésképtelenség bejelentése előtt adták el a céget) a cég soha nem rendelkezett elegendő hirdetési bevétellel ahhoz, hogy a szerződésben vállalt kötelezettségeinek eleget tehessen.
A vámőrségen külön egység foglalkozik az IL Ferro-károsultakkal. A nyomozók tapasztalatai szerint több károsult tisztában volt azzal, hogy a cég egyfajta piramisjátékot űz. Többen úgy vélték, ha sikerül visszaszerezniük a regisztrációs díjat, már megérte: "Néhány havi lízingdíjat kifizettek helyettünk, azzal is beljebb vagyunk" - fogalmaztak a Népszabadság szerint a volt ügyfelek.