2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Tovább csökkent a televíziók reklámbevétele 2012-ben, a megelőző három évhez hasonlóan. A mintegy 6,1 milliárd forintos visszaesés következményeként a tévék összesen 48,7 milliárd forintos bevételt értek el tavaly - állapította meg a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és az Ernst and Young közös felmérése, amelynek eredményét csütörtökön ismertették sajtótájékoztatón, Budapesten.

A felmérés a rádiós piac 90 százalékát lefedő adók adatai alapján 6,8 milliárd forintos teljes bevételt összegzett erre a szektorra. Ez azonban nem vethető össze a 2011-re mért 4,6 milliárd forintos bevétellel, mert annak megállapításához csak a piac 75 százaléka szolgáltatott adatot. Az 54 televízió - amelyek a nézettség alapján a piac 99 százalékát fedik le - és 111 rádió által szolgáltatott adatok a bartertevékenységeket vagy az egyéb, például az sms-ekből származó bevételeket nem tartalmazták, a kedvezményeket azonban figyelembe vették a készítők.   

Kovács Krisztián, a MEME elnöke elmondta, hogy a televíziók bevétele 2008 óta 30 százalékkal esett vissza. Az adatokból kiderül, hogy míg 2011-ben 54,9 milliárd forintos bevétele volt a szektornak, addig 2010-ben még 58,3 milliárd reklámbevételük volt a televízióknak.

Tavaly a földi sugárzású adókhoz 35,3 milliárd forintnyi bevétel jutott – annak ellenére, hogy a nézőknek mindössze a felét vonzzák ezek a csatornák -, a kábelen vagy más módon fogható csatornák pedig 13,4 milliárd forinttal gazdálkodhattak. A nem közvetlen reklámokból származó bevételek ugyanakkor 25 százalékos emelkedést mutattak, és megközelítették a 3,7 milliárdot. Havas István, az Ernst and Young vezérigazgatója ezt annak tudta be, hogy lehetővé vált a termékek megjelenítése a műsorokban. A vizsgálat készítői a rádiók esetében nem tapasztaltak változást a közvetlen reklámok és a támogatott műsorok bevételeinek arányában. Míg előbbi összesen 5,9 milliárd forintot eredményezett a csatornáknak, a szponzoráció 900 millió forintot tett ki. 

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!