A BBT ügyeinek többsége az egyéb, azaz nem közüzemi szolgáltatások csoportjába tartozik. A leggyakoribbak a távközlési szolgáltatással kapcsolatos kérelmek, de a BBT elnökhelyettese, Horváth György szerint sok a kuponokkal és a parkolással kapcsolatos megkeresés is. A másik nagy csoportot a kereskedelmi ügyek adják, ahol a szavatossági, jótállási, valamint a szerződések hibás teljesítését érintő kérdések dominálnak. Első helyen szerepelnek a cipővásárlással kapcsolatos kérelmek.
Az első félévben az 1473 lezárt ügyből 547 egyezséggel, 313 ajánlással ért véget. A BBT az első félévben a lezárt ügyek több mint 35 százalékában találta megalapozatlannak a fogyasztók kérelmét. Az ajánlásokat az idei első félévben az esetek 85 százalékában teljesítették a vállalkozások.
Horváth György kiemelte: sokan közvetlenül az illetékes hatósághoz fordulnak ahelyett, hogy megkeresnék a békéltető testületet. A hatóság azonban szerinte csak szankcionálhat, tehát megbírságolhatja a céget, de döntést a jogvitában nem hozhat.
MTI