2p

Idén az első félévben 5,5 százalékkal több ügy érkezett a Budapesti Békéltető Testülethez (BBT), mint az elmúlt év azonos időszakában, a növekedés évek óta tart. A fogyasztók az ingyenességet és a gyorsaságot tartják a békéltetés legnagyobb előnyének - számol be róla hétfői cikkében a Napi Gazdaság.

A BBT ügyeinek többsége az egyéb, azaz nem közüzemi szolgáltatások csoportjába tartozik. A leggyakoribbak a távközlési szolgáltatással kapcsolatos kérelmek, de a BBT elnökhelyettese, Horváth György szerint sok a kuponokkal és a parkolással kapcsolatos megkeresés is. A másik nagy csoportot a kereskedelmi ügyek adják, ahol a szavatossági, jótállási, valamint a szerződések hibás teljesítését érintő kérdések dominálnak. Első helyen szerepelnek a cipővásárlással kapcsolatos kérelmek.

Az első félévben az 1473 lezárt ügyből 547 egyezséggel, 313 ajánlással ért véget. A BBT az első félévben a lezárt ügyek több mint 35 százalékában találta megalapozatlannak a fogyasztók kérelmét. Az ajánlásokat az idei első félévben az esetek 85 százalékában teljesítették a vállalkozások.

Horváth György kiemelte: sokan közvetlenül az illetékes hatósághoz fordulnak ahelyett, hogy megkeresnék a békéltető testületet. A hatóság azonban szerinte csak szankcionálhat, tehát megbírságolhatja a céget, de döntést a jogvitában nem hozhat.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!