3p

NIS2: rohamosan közeleg a határidő, kerülje el a bírságot!
Mit jelent a gyakorlatban a NIS2 a vállalkozások számára?
Hogyan válasszunk szolgáltatót a megfelelőség biztosításához?
Milyen eszközökkel lehet erősíteni a védelmet és mit kell tenni, ha támadás ért minket?

NIS2 újratöltve - IT-biztonság a gyakorlatban

2024. június 18.

Részletek és jelentkezés itt!

Konzorciumban dolgozhat a Közgép és a Strabag a 813-as út építésén.

4,67 milliárd forint értékű közbeszerzést nyert el konzorciumban a STRABAG Általános Építő Kft. és KÖZGÉP Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt. – derül ki az európai közbeszerzési lapból. A két vállalat a 813-as főút első ütemét építheti az M1-es autópálya Győrszentiváni csomópontja és Győr keleti iparterület déli körforgalma között. A munkálatok várható befejezése a kiírás szerint 2015. augusztus 24.

A tender érdekessége, hogy a szerződés eredetileg becsült értéke 3,11 milliárd forint volt, amely a végén 1,5-szeresére duzzadt. Ezzel kapcsolatban megkerestük a kiíró Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztőt (NIF), ahonnan azt a tájékoztatást kaptuk, hogy az eredetileg becsült ár egy 2012-es tanulmányterv alapján készült, azóta viszont a térségben jelentős infrastrukturális beavatkozások történtek, ezek pedig komoly többletköltséggel járnak. Ide tartozik a Tibormajori út, illetve a Győrszentiváni bekötő út megépítése, illetve elkészült az Audi Logisztikai Parkja a hozzá kapcsolódó iparvasúti vágánnyal.

A NIF szerint ezekhez a beruházásokhoz olyan közműfejlesztések is tartoztak, amelyeket a 2012-ben készült tanulmánytervben nem lehetett még figyelembe venni. Akkoriban 17 műszaki építményre alapozott kalkuláció született, mára azonban ez 47-re emelkedett. Ide tartozik például közműkiváltások és az útépítéshez szükséges töltésanyag megnövekedett mennyisége, a kiépítendő útcsatlakozások hossza, illetve az ideiglenes vasúti átjáró kialakítása az iparvasúti vágánynál.

Az S-K 813. Konzorcium egyébként egy másik konzorciumot „győzött le” a pályázaton. A DSD Konzorciumot a Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. alkotta.

A három cég bár jóval kevesebb közbeszerzést nyert el, mint a Közgép, azért nem maradtak állami megrendelés nélkül. A Közbeszerzési hatóság honlapján elérhető adatok szerint például ők nyerték el Várpalota elkerülő útjának építését júliusban, amelynek összértéke 21,8 milliárd forint. Érdekesség, hogy ezen a tenderen pont egy olyan konzorciumot győztek le, amelynek tagja volt a Közgép is.

Hasonló volt a helyzet 2013 decemberében is, amikor a három cég (akkor a Subterra – Raab Kft. még Subterra a.s néven) a Székesfehérvár vasúti csomópont vasúti pálya és kapcsolódó létesítmények korszerűsítésére kiírt pályázatot kapták meg a szintén tekintélyes 24,8 milliárd forintért.

A Közgép és a Strabag nemrég egy, a budapesti tömegközlekedés szempontjából nagyon jelentős beruházást nyertek el 4,16 milliárdért, mégpedig a budai fonódó villamos projekt Bem rakparti ágának kivitelezését. Legutóbb pedig - szintén az európai közbeszerzési lap szerint - együtt erősíthetik meg a 68-as főút egy szakaszának burkolatát 2,5 milliárdért.

Szász Péter
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!