3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Konzorciumban dolgozhat a Közgép és a Strabag a 813-as út építésén.

4,67 milliárd forint értékű közbeszerzést nyert el konzorciumban a STRABAG Általános Építő Kft. és KÖZGÉP Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt. – derül ki az európai közbeszerzési lapból. A két vállalat a 813-as főút első ütemét építheti az M1-es autópálya Győrszentiváni csomópontja és Győr keleti iparterület déli körforgalma között. A munkálatok várható befejezése a kiírás szerint 2015. augusztus 24.

A tender érdekessége, hogy a szerződés eredetileg becsült értéke 3,11 milliárd forint volt, amely a végén 1,5-szeresére duzzadt. Ezzel kapcsolatban megkerestük a kiíró Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztőt (NIF), ahonnan azt a tájékoztatást kaptuk, hogy az eredetileg becsült ár egy 2012-es tanulmányterv alapján készült, azóta viszont a térségben jelentős infrastrukturális beavatkozások történtek, ezek pedig komoly többletköltséggel járnak. Ide tartozik a Tibormajori út, illetve a Győrszentiváni bekötő út megépítése, illetve elkészült az Audi Logisztikai Parkja a hozzá kapcsolódó iparvasúti vágánnyal.

A NIF szerint ezekhez a beruházásokhoz olyan közműfejlesztések is tartoztak, amelyeket a 2012-ben készült tanulmánytervben nem lehetett még figyelembe venni. Akkoriban 17 műszaki építményre alapozott kalkuláció született, mára azonban ez 47-re emelkedett. Ide tartozik például közműkiváltások és az útépítéshez szükséges töltésanyag megnövekedett mennyisége, a kiépítendő útcsatlakozások hossza, illetve az ideiglenes vasúti átjáró kialakítása az iparvasúti vágánynál.

Az S-K 813. Konzorcium egyébként egy másik konzorciumot „győzött le” a pályázaton. A DSD Konzorciumot a Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. alkotta.

A három cég bár jóval kevesebb közbeszerzést nyert el, mint a Közgép, azért nem maradtak állami megrendelés nélkül. A Közbeszerzési hatóság honlapján elérhető adatok szerint például ők nyerték el Várpalota elkerülő útjának építését júliusban, amelynek összértéke 21,8 milliárd forint. Érdekesség, hogy ezen a tenderen pont egy olyan konzorciumot győztek le, amelynek tagja volt a Közgép is.

Hasonló volt a helyzet 2013 decemberében is, amikor a három cég (akkor a Subterra – Raab Kft. még Subterra a.s néven) a Székesfehérvár vasúti csomópont vasúti pálya és kapcsolódó létesítmények korszerűsítésére kiírt pályázatot kapták meg a szintén tekintélyes 24,8 milliárd forintért.

A Közgép és a Strabag nemrég egy, a budapesti tömegközlekedés szempontjából nagyon jelentős beruházást nyertek el 4,16 milliárdért, mégpedig a budai fonódó villamos projekt Bem rakparti ágának kivitelezését. Legutóbb pedig - szintén az európai közbeszerzési lap szerint - együtt erősíthetik meg a 68-as főút egy szakaszának burkolatát 2,5 milliárdért.

Szász Péter
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!