3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az idei év második negyedévében is kevesebb SMS-t küldtünk éves bázison, de még mindig 400 millió felett van a számuk.

Az ingyenes (csupán adatforgalmat bonyolító) üzenetküldési szolgáltatások (Facebook Messenger, Viber, Whatsapp, iMessage, stb.) terjedésével tovább csökkent a hagyományos SMS-forgalom a hazai hálózatokban a második negyedévben is, bár a visszaesés nem nevezhető drámainak. A forgalom 425 millió üzenetet tett ki, amely 4,1 százalékkal alacsonyabb, mint az előző év hasonló időszakában - derül ki a KSH Távközlés, internet című kiadványából.

Az okostelefonok terjedésének üteme és az ennek ellenére visszafogott csökkenés mögött olyan okok állhatnak, mint pl. az internetes bankolás népszerűsége, amelynél igény szerint minden trazakcióról kapunk üzenetet. Emellett számos előfizetéshez jár korlátlan SMS-küldés, így sokan bizonyára nem bajlódnak a különböző platformokkal.

Az SMS-ek mellett az MMS-ek száma is folyamatosan csökken, a második negyedévben 5,1 milliót küldtünk a hazai hálózatokban, amely 9,7 százalékkal kevesebb, mint tavaly ilyenkor.

Hasít viszont a mobiladatforgalom, amely a második negyedévben elérte a 13,3 terabyte-ot. Ez 43,8 százalékkal több éves összevetésben és persze meghaladja a korábbi negyedéveket.

2015. II. negyedév végén a mobiltelefon-előfizetések száma 11,8 millió volt, az állomány egy év alatt 181 ezerrel (1,6 százalékkal) bővült. A teljes állományon belül a havidíjas előfizetések száma tovább emelkedett, a tárgynegyedév végén meghaladta a 6,6 milliót, ez 5,0 százalékkal több, mint 2014 azonos időszakában. Ezzel szemben a feltöltőkártyás előfizetések száma 134 ezerrel, aránya pedig 1,8 százalékponttal csökkent. Annak ellenére, hogy a mobilpiac kezdi elérni a telítettséget, mégis növekszik az előfizetők száma.

Az internetpiac dinamikus bővülése folytatódott, az előfizetések száma 2015. II. negyedév végén megközelítette a 7,7 milliót, ami 13 százalékkal volt több a 2014 azonos időszakitól. A piac egyre inkább koncentrálódik: az előfizetések több mint 93 százalékát 7 szolgáltató biztosítja. A vizsgált időszakban az internet-előfizetések 81 százaléka volt egyéni, míg 19 százaléka üzleti, ez az előző év azonos időszakához viszonyítva 2 százalékpontos eltolódást jelentett az egyéni előfizetések irányába. 2015. II. negyedévben az előfizetők vezetékes interneten keresztüli letöltési forgalma (289 ezer terabyte) 43, a feltöltési forgalma (144 ezer terabyte) 24 százalékkal növekedett az előző év azonos időszakához képest.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!