A szövetség közleménye szerint az elmúlt három évben több mint 25 ezer gépjárművet foglaltak le, amelyből mintegy négyezret el is árvereztek annak ellenére, hogy azokat gépjármű-hitellel vásárolták meg, így az autók a hitel biztosítékául szolgáltak. A finanszírozókat emiatt 2007-ben ötmilliárd forint kár érte, ami végül a magasabb árazáson keresztül a rendesen fizető ügyfeleket sújtja - állapítja meg a közlemény.
A szövetség a közleményben ismerteti: a gépjármű-finanszírozók a jelzálogjog helyett most még jogi biztosítékként a vételi jog intézményét kénytelenek használni, és a jelzáloggal terhelt ingatlanokkal ellentétben ezeket a gépjárműveket az APEH, vagy a végrehajtók - nem fizetés esetén - rendszeresen lefoglalják és elárverezik.
A szövetség javaslata szerint a hatósági gépjármű-nyilvántartásban és a forgalmi engedélyben kellene feltüntetni a gépkocsit terhelő jelzálogjogot, anélkül, hogy a szerződő feleknek ehhez közjegyzőt kelljen igénybe venni.
A közlemény szerint az Igazságügyi- és Rendészeti Minisztérium, illetve a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala három héttel ezelőtt ugyan elfogadta a lízingszövetség álláspontját, és ígéretet tett a megvalósítás követelményeinek egy-két hónapon belüli feltérképezésére, de a szövetség véleménye szerint továbbra sem kezelik fontosságának megfelelően a javaslatukat.