A civil szervezetek leggyakrabban társadalmi célú hirdetésekben kérik az adózók felajánlását - ám ezt csak a kevesek engedhetik meg maguknak, hiszen a médiumok TCR tarifái a listaár 10-30 százalékára rúgnak. Ezért rendkívül fontos, hogy a szervezetek minél olcsóbban érjék el a célcsoportjukat - áll a szerkesztőségünkhöz eljuttatott sajtóközleményben.
Akinek nem futja hirdetésekre, az honlapján vagy egyéb megjelenési felületén kérheti segítségünket, ám élelmes civilek újabban elektronikus levélszeméttel, spamekkel bombázzák a lakosságot, amelyben négy "közkedvelt" területen (gyermek-, környezet-, állat- és egészségvédelmi) működő civil szervezeteket ajánlanak az adóbevallásukat kitöltők figyelmébe. A csatolt honlapcímen egy olyan portál található, amelyen mind a négy szervezet tevékenységét bemutatja, illetve azonnal rendelkező nyilatkozat is letölthető, ezzel is megkönnyítve az adóforintok eljutását a címzettekhez.
Az új eszköz törvénytelen
"Az új eszköz, amellyel felajánlásra buzdítanak olcsó és hatékony, viszont nem törvényes" - mondja Bódis Ákos, a spamszűrőket készítő Sunbelt Software hazai képviseletének ügyvezetője. Magyarországon ugyanis az Európai Uniós szabályozás él, vagyis ismeretlentől csak akkor kaphatunk levelet, ha erre előzetesen engedélyt kért, és mi azt írásban megadtuk.
A kiküldők valószínűleg abban bíznak, hogy a nemes ügyre való tekintettel senki sem veszi majd zavarásnak és nem tesz feljelentést, ami egyébként minden kéretlen levél beérkeztekor jogában áll.
Kialakulóban a magyar spammelési szokások
A Sunbelt Software szakembere szerint viszont más oka is lehet az 1 százalékos adót kérő levél kiküldésének. Az elmúlt hónapok tapasztalatai alapján fejlődőben van a magyar spammelési "kultúra". Egyre több az úgynevezett tapogatózó levélszemét, amely ártatlan, vagyis nem kereskedelmi célú levélként teszteli azt, hogy hány felhasználó kattint rá a kiküldött linkre - ilyen lehet a szóban forgó e-mail is. A spammelők ilyenkor a legtöbb felhasználó által alkalmazott szűrő működését és hatékonyságát mérik le, majd a begyűjtött tapasztalatok és kattintási statisztikák alapján ajánlatot tesznek megrendelőiknek, és készítik el igazi, már fizetett hirdetéseket tartalmazó kéretlen levelüket.