2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A németeknek az egyharmada, kilenc évvel az euró bevezetése után, még mindig visszasírja a "Deutschmarkot", a német márkát, ez derült ki a német bankszövetség (BdB) reprezentatív felméréséből.

A megkérdezetteknek a 34 százaléka "szavazott" arra, hogy jobb lenne "visszahozni" a német márkát az euró helyett. A 40 év fölöttiek között 38 százalékos a "teurót" ellenzők aránya, a 18-24 évesek körében viszont alig tapasztalható nosztalgia.

Németországban eléggé elterjedt a "teuro" elnevezés - az euró nevének és a "teuer" (drága) német szónak az összevonásából -, mert sokan az infláció egyik okozójának tartják az eurót. A mostani felmérésben megkérdezetteknek is az 53 százaléka vélte úgy, hogy az utóbbi évek áremelkedésében közvetlenül az euró a ludas.

A német bankszövetség elnöke, Manfred Weber kommentárjában képtelenségnek nevezte ezt az elképzelést, mondván, hogy 1999 óta a fogyasztóiár-infláció alacsonyabb volt, mint amit az emberek szubjektív érzése sugall.

A német márka a tartós fellendülés, az egykori "fogyasztói társadalom" nyújtotta örömök jelképeként él az emberek emlékezetében, ehhez képest az euró bevezetése és a "fogyasztói társadalom" fokozatos elmúlása időben egybeesett, még ha ez talán tényleg csak véletlenül történt is így. Az emberek "szubjektív érzéséhez" mindenesetre erősen hozzájárul, hogy utoljára 2004-ben emelkedtek a bérek reálértékben: a kétgyerekes átlagos család vásárlóereje akkor 0,4 százalékkal javult. Azóta a bérek-fizetések vásárlóereje egyre csak olvad, 2006-ban 1,1 százalékkal, tavaly már 1,3 százalékkal csökkent a reálbér átlagosan, derült ki a német kormány még márciusban kiadott parlamenti tájékoztatásából.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!