2018. november 14. 20:00

Uniós pénzből nem, jó eséllyel csak hazai forrásból újulhat meg évek múlva a Debrecen-Mátészalka vasútvonal.

A Mátészalkát Debrecennel összekötő vasútvonal problémáiról többször is beszámoltunk már, a történet legutolsó fejezete szerint a vonat annyira lassan halad a sínek állapota miatt, hogy helyenként csigajelmezbe öltözött gyermekek is tudják tartani vele a tempót. Ennek apropóján Ungár Péter, az LMP képviselője kérdezte Palkovics László innovációs és technológiai minisztert többek között arról is, hogy

  • mikor tervezi felújítani a vasútvonalat,
  • miért nem fogadta el senki sem a Mátészalkaleaks aktivistáinak meghívását,
  • és arról, hogy a miniszter mit ajánlana a jogosítvánnyal nem rendelkező mátészalkai munkavállalónak, aki majd a debreceni BMW-gyárban szeretne dolgozni.

A miniszter nevében Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára válaszolt. Írásában kifejtette:

"A magyar kormány azon dolgozik, hogy a 2020 utáni uniós támogatásokra vonatkozó tárgyalások során Magyarország érdekei minél jobban érvényesüljenek. A Debrecen-Mátészalka vasútvonal nem része a transzeurópai-közlekedési hálózatnak, ezért elképzelhető, hogy annak felújítása csak hazai forrásból lesz finanszírozható, így a beruházás megvalósítására egy későbbi időpontban kerülhet sor".

Az államtitkár ugyanakkor megjegyezte: a kormány kiemelt célja a vidéki térségek, így a debreceni agglomeráció közlekedésének javítása is.

A Debrecen-Mátészalka vasútvonalon egyébként évente 825 ezer ember utazik, tehát nem lehet az mondani, hogy egy kisforgalmú vasúti szakaszról lenne szó.