TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST, TÁMOGASSON MINKET!
Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában

Uniós pénzből nem, jó eséllyel csak hazai forrásból újulhat meg évek múlva a Debrecen-Mátészalka vasútvonal.

A Mátészalkát Debrecennel összekötő vasútvonal problémáiról többször is beszámoltunk már, a történet legutolsó fejezete szerint a vonat annyira lassan halad a sínek állapota miatt, hogy helyenként csigajelmezbe öltözött gyermekek is tudják tartani vele a tempót. Ennek apropóján Ungár Péter, az LMP képviselője kérdezte Palkovics László innovációs és technológiai minisztert többek között arról is, hogy

  • mikor tervezi felújítani a vasútvonalat,
  • miért nem fogadta el senki sem a Mátészalkaleaks aktivistáinak meghívását,
  • és arról, hogy a miniszter mit ajánlana a jogosítvánnyal nem rendelkező mátészalkai munkavállalónak, aki majd a debreceni BMW-gyárban szeretne dolgozni.

A miniszter nevében Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára válaszolt. Írásában kifejtette:

"A magyar kormány azon dolgozik, hogy a 2020 utáni uniós támogatásokra vonatkozó tárgyalások során Magyarország érdekei minél jobban érvényesüljenek. A Debrecen-Mátészalka vasútvonal nem része a transzeurópai-közlekedési hálózatnak, ezért elképzelhető, hogy annak felújítása csak hazai forrásból lesz finanszírozható, így a beruházás megvalósítására egy későbbi időpontban kerülhet sor".

Az államtitkár ugyanakkor megjegyezte: a kormány kiemelt célja a vidéki térségek, így a debreceni agglomeráció közlekedésének javítása is.

A Debrecen-Mátészalka vasútvonalon egyébként évente 825 ezer ember utazik, tehát nem lehet az mondani, hogy egy kisforgalmú vasúti szakaszról lenne szó.

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.

Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon végéig, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 28 410 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Erste Banknál és a Cetelemnél 28 721 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.