2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Uniós pénzből nem, jó eséllyel csak hazai forrásból újulhat meg évek múlva a Debrecen-Mátészalka vasútvonal.

A Mátészalkát Debrecennel összekötő vasútvonal problémáiról többször is beszámoltunk már, a történet legutolsó fejezete szerint a vonat annyira lassan halad a sínek állapota miatt, hogy helyenként csigajelmezbe öltözött gyermekek is tudják tartani vele a tempót. Ennek apropóján Ungár Péter, az LMP képviselője kérdezte Palkovics László innovációs és technológiai minisztert többek között arról is, hogy

  • mikor tervezi felújítani a vasútvonalat,
  • miért nem fogadta el senki sem a Mátészalkaleaks aktivistáinak meghívását,
  • és arról, hogy a miniszter mit ajánlana a jogosítvánnyal nem rendelkező mátészalkai munkavállalónak, aki majd a debreceni BMW-gyárban szeretne dolgozni.

A miniszter nevében Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára válaszolt. Írásában kifejtette:

"A magyar kormány azon dolgozik, hogy a 2020 utáni uniós támogatásokra vonatkozó tárgyalások során Magyarország érdekei minél jobban érvényesüljenek. A Debrecen-Mátészalka vasútvonal nem része a transzeurópai-közlekedési hálózatnak, ezért elképzelhető, hogy annak felújítása csak hazai forrásból lesz finanszírozható, így a beruházás megvalósítására egy későbbi időpontban kerülhet sor".

Az államtitkár ugyanakkor megjegyezte: a kormány kiemelt célja a vidéki térségek, így a debreceni agglomeráció közlekedésének javítása is.

A Debrecen-Mátészalka vasútvonalon egyébként évente 825 ezer ember utazik, tehát nem lehet az mondani, hogy egy kisforgalmú vasúti szakaszról lenne szó.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!