A Mátészalkát Debrecennel összekötő vasútvonal problémáiról többször is beszámoltunk már, a történet legutolsó fejezete szerint a vonat annyira lassan halad a sínek állapota miatt, hogy helyenként csigajelmezbe öltözött gyermekek is tudják tartani vele a tempót. Ennek apropóján Ungár Péter, az LMP képviselője kérdezte Palkovics László innovációs és technológiai minisztert többek között arról is, hogy
- mikor tervezi felújítani a vasútvonalat,
- miért nem fogadta el senki sem a Mátészalkaleaks aktivistáinak meghívását,
- és arról, hogy a miniszter mit ajánlana a jogosítvánnyal nem rendelkező mátészalkai munkavállalónak, aki majd a debreceni BMW-gyárban szeretne dolgozni.
A miniszter nevében Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára válaszolt. Írásában kifejtette:
"A magyar kormány azon dolgozik, hogy a 2020 utáni uniós támogatásokra vonatkozó tárgyalások során Magyarország érdekei minél jobban érvényesüljenek. A Debrecen-Mátészalka vasútvonal nem része a transzeurópai-közlekedési hálózatnak, ezért elképzelhető, hogy annak felújítása csak hazai forrásból lesz finanszírozható, így a beruházás megvalósítására egy későbbi időpontban kerülhet sor".
Az államtitkár ugyanakkor megjegyezte: a kormány kiemelt célja a vidéki térségek, így a debreceni agglomeráció közlekedésének javítása is.
A Debrecen-Mátészalka vasútvonalon egyébként évente 825 ezer ember utazik, tehát nem lehet az mondani, hogy egy kisforgalmú vasúti szakaszról lenne szó.