A BKK az M1-es metróvonal átszállási lehetőségeinek fejlesztését, valamint akadálymentesítését is a beruházás céljául tűzte ki.
A szerelvények elavultsága mellett az is gondot okoz jelenleg, hogy a Kisföldalattival nem érhető el az 1-es és a 2-es villamos, valamint a vasút sem, és nincs elegendő hely P+R parkoló létesítésére a metró környezetében – írta meg a Magyar Építők.
Fotó: BKK
Jelenleg a Vörösmarty tértől a Mexikói útig közlekedik az M1-es metró. A Vörösmarty tértől a Vigadó térig kis anyagi ráfordítással meghosszabbítható a vonal, mert az alagút a Vigadó tér sarkáig nyúlik. A másik végállomásnál komolyabb munkálatokra van szükség. Az első ütemben a vonal az autópálya szervizútja mentén haladhat a Kassai térig, a második ütemben a felszínen folytatódik.
A Kisföldalatti eléri majd a külső körvasutat, ennek az új végállomásnak a környezetében kialakítható egy nagy befogadóképességű P+R parkoló, amely az M3-as autópályán a belváros felé igyekvők számára kínál majd környezetbarátabb és stresszmentesebb utazási alternatívát. Összességében 6 új megállóval bővülne az M1-es metróvonal, és a 4 méterrel hosszabb járművek befogadóképessége 161-ről 200-ra nőne.