2p

A visszaváltási rendszerről nyilatkozott a cég szóvivője.

Július elsejétől működnek a MOHU műanyag és egyéb italos palackokat visszaváltó automatái, sokszor azonban a vásárlók nem tudják leadni a palackokat, mert a berendezések megteltek vagy egyáltalán nem működnek. A MOHU szóvivője, Ozoli Gábor azt mondta az InfoRádióban, hogy a problémás esetek többségében nem ők hibáztak, de azt elismerték, hogy újra kell gondolniuk a logisztikát.

Ozoli Gábor kiemelte, a MOHU minden visszaváltott palack után üzemeltetési díjat fizet a boltoknak, cserébe az üzlet munkatársainak kell szólni, ha az automata nem működik.

Ha a gép nem működik, a bolt munkatársainak kell szólni
Ha a gép nem működik, a bolt munkatársainak kell szólni
Fotó: MTI / Hegedüs Róbert

„Azt látjuk, hogy a boltok még ismerkednek ezzel a rendszerrel. Például olyan hibák történtek, hogy nyitva maradt az automaták ajtaja, ha megteltek, nem ürítették ki, vagy egyszerűen elfelejtették áram alá helyezni a gépet” – mondta a szóvivő, hozzátéve, azt vállalták, az automaták 95 százalékban működni fognak.

A gépek működéséről Ozoli azt mondta, ha megtelnek, és az ürítés a boltok munkatársainak a feladata. Az üzletek anyagilag is érdekeltek a visszaváltásokban, érdekük, hogy az automaták mindig működjenek, mert a palackokért kapott pénzt az emberek zöme azonnal levásárolja.

„Az első tapasztalatok alapján módosítani kell a visszaváltási rendszer logisztikáját” – mondta a MOHU szóvivője. Kifejtette, vannak olyan üzletek, ahol az előzetes becsléseknél sokkal több a visszaváltás, ezért oda újabb automatát fognak kihelyezni.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!