Július elsejétől működnek a MOHU műanyag és egyéb italos palackokat visszaváltó automatái, sokszor azonban a vásárlók nem tudják leadni a palackokat, mert a berendezések megteltek vagy egyáltalán nem működnek. A MOHU szóvivője, Ozoli Gábor azt mondta az InfoRádióban, hogy a problémás esetek többségében nem ők hibáztak, de azt elismerték, hogy újra kell gondolniuk a logisztikát.
Ozoli Gábor kiemelte, a MOHU minden visszaváltott palack után üzemeltetési díjat fizet a boltoknak, cserébe az üzlet munkatársainak kell szólni, ha az automata nem működik.
„Azt látjuk, hogy a boltok még ismerkednek ezzel a rendszerrel. Például olyan hibák történtek, hogy nyitva maradt az automaták ajtaja, ha megteltek, nem ürítették ki, vagy egyszerűen elfelejtették áram alá helyezni a gépet” – mondta a szóvivő, hozzátéve, azt vállalták, az automaták 95 százalékban működni fognak.
A gépek működéséről Ozoli azt mondta, ha megtelnek, és az ürítés a boltok munkatársainak a feladata. Az üzletek anyagilag is érdekeltek a visszaváltásokban, érdekük, hogy az automaták mindig működjenek, mert a palackokért kapott pénzt az emberek zöme azonnal levásárolja.
„Az első tapasztalatok alapján módosítani kell a visszaváltási rendszer logisztikáját” – mondta a MOHU szóvivője. Kifejtette, vannak olyan üzletek, ahol az előzetes becsléseknél sokkal több a visszaváltás, ezért oda újabb automatát fognak kihelyezni.