4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A bankok digitális területen látható rivalizálásának végsősoron az ügyfelek örülhetnek. Egyre több biztonságos, gyors és kényelmes megoldást használhatnak, a banki és nem banki szolgáltatások tárháza pedig a jövőben bővülni fog - mondta az Mfor.hu-nak adott interjújában Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője. Beszélt az okostelefonos fizetések népszerűségéről és a mesterséges intelligencia szerepéről, valamint arról, hogy a digitális transzformáció milyen hatással van a személyes ügyintézésre.

Egyre fokozódik a magyar bankok közötti digitális verseny, hol tart most a piac?

Világszerte óriási a verseny és az tisztán látszik, hogy a bankoknak elsősorban a mobilbankban elérhető banki- és bankoláson túli szolgáltatások palettáját kell bővíteniük. Mi és az anyabank is ezt az utat járjuk. A cél az, hogy az ügyfelek okostelefonjába, vagyis kvázi a zsebébe kerüljön a bank, a K&H esetében pedig egyedülállóan a biztosító is, minél több kényelmesen elérhető szolgáltatással.

A bankkártyás fizetéseknél bővülés látható, ugyanez elmondható az okostelefonos, okosórás fizetésekről is?

Egyre népszerűbbek ezek a megoldások, egyszerűbbé válik így a vásárlás. Az érintésmentes fizetés, például az Apple Pay 2019 óta elérhető, a Google Pay-t pedig mi vezettük be elsőként a magyar bankok közül, ezt idén tavasztól használhatják az ügyfeleink, de éllovasok vagyunk a Garmin Pay esetében is. A számok meggyőzőek és dinamikus növekedést mutatnak.

Konkrétabban?

A Google Pay a K&H ügyfeleknél 2021. áprilisától érhető el, szeptemberben már közel félmillió fizetés történt, az Apple Pay pedig szeptemberben már mintegy 1 millió tranzakciószámnál tart havonta.

A mobilbank az egyik legkeresettebb nem banki szolgáltatásuk (Fotó: Pixabay)
A mobilbank az egyik legkeresettebb nem banki szolgáltatásuk (Fotó: Pixabay)

Említette, hogy a digitális versenyfutáson minél több banki szolgáltatást tesznek elérhetővé. Melyek a legnépszerűbb szolgáltatások, termékek?

Folyamatosan bővítjük a mobilbankos palettát. Így vált elérhetővé az elmúlt időszakban a K&H mobilbankjában például az okostelefonos fizetési megoldások mellett az online személyikölcsön-igénylés vagy éppen a közlekedésijegy-vásárlás, mint lehetőség. Az okostelefonos vásárlás mellett az online személyi kölcsönt is nagyon kedvelik. Ma már a személyikölcsön-igénylések több mint fele online történik. Az ügyfelek szeretik a biztosítási ügyeiket is a K&H mobilbankban intézni, például a kötelező felelősségbiztosítást ott megkötni.

A mobilbankunkban az egyik legkeresettebb nem banki szolgáltatás, a közlekedési mobiljegy-vásárlás. Az alkalmazásban 1000 jegytípusból lehet választani. A budapestiek mellett több megyeszékhelyi, a miskolci és szegedi járatokra szóló jegyek mondhatóak a legnépszerűbbeknek. Mind az anyabank, a KBC, mind a K&H célja, hogy a jövőben további banki és nem banki szolgáltatásokkal bővítse a kínálatot.

A digitalizáció kapcsán egyre többször előkerül a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazása. Milyen területeken válhat mindennapossá az MI?

Az MI alkalmazása egy viszonylag új dolog, de az látszik, hogy nagyban megkönnyíti a munkát. A K&H alapok kezelője ősztől - a magyar piacon elsőként - a privátbanki ügyfelek számára biztosít egy olyan befektetési alapot, amelynél a portfólió kezelése az emberi- és mesterséges intelligencia együttműködésén alapul, eszközeit az MI által vezérelt modellek segítségével határozzuk meg. A minél attraktívabb hozam érdekében az MI olyan funkciókat lát el, amelyre az emberi agynak már nem lenne kapacitása: többszáz piaci változót figyel, ezek alapján elemzéseket, előrejelzéseket ad.

Németh Balázs (Forrás: K&H)
Németh Balázs (Forrás: K&H)

Nem kockázatos ez?

Lényeges, hogy a befektetéseknél eddig is főszerepet játszó portfóliómenedzserek kezében van a gyeplő, ők ellenőrzik az MI-t, mely folyamatosan tanul, működése egyre tökéletesebb lesz. Belgiumban a KBC-nél már régebb óta elérhető az MI-vezérelt alap és az eredmények alapján jól működik.

Térjünk vissza a mindennapi bankolásra: a digitális forradalom nyugdíjba küldi a bankfiókokat?

Bár sokan temetik a fiókokat, szó sincs erről. A bankfiókokra továbbra is szükség van és lesz, de átalakulnak, konkrétan nálunk ügyfélpontokká válnak. Ez azt jelenti, hogy az e-bankon vagy mobilbankon keresztül könnyedén elvégezhető tranzakciók helyett, személyesen tudnak a kollégáink komplexebb pénzügyekben tanácsot adni az ügyfeleknek. Emellett az ügyfélpontok is digitalizálódnak, például visszaszorítjuk a papírhasználatot, valamint pénztármentessé tesszük őket.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!