Haltenberger Samu meghatározó alakja volt a budapesti közlekedésfejlesztésnek: nem elégedett meg azzal, hogy útnak indította motoros taxijait, hanem a kor legmodernebb szabványait és szabadalmait is Budapestre telepített.
Innováció a múltban
Ő vezette be itthon a Drost Tivadarról elnevezett kommunikációs rendszert, amivel a kezelőszemélyzet ellenőrizhette és szabályozhatta a városi állomáshelyeken lévő taxikocsik számát. 1924-től a világon elsőként az ő irányítása alatt álló Főtaxi székházában használták azt a félautomata kocsimosó pályáját, amivel a teljes autómosás idejét a korábbi negyven percről öt és fél percre csökkentették, és amit az Egyesült Államokban működő Yellow Cab Company is megvásárolt és felhasznált.
„Az alapító Haltenberger Samu nagy és a kor technikai élvonalába tartozó tettet hajtott végre a budapesti taxivállalat megalapításával. A vállalat az eltelt egy évszázad alatt hosszú utat járt be, és nagyon sokoldalúan járult hozzá a főváros fejlődéséhez.” – hívta fel a figyelmet Tarlós István főpolgármester a Főtaxi székházánál tartott táblaavatás okán tartott ünnepi beszédében.
Szunomár Tibor, a társaság vezérigazgatója elmondta: ritka az a magyar vállalat, amelyik alapításától kezdve piacvezető.
Mesél a jövő
A vezérigazgató a vállalat jövőjéről azt monda: „A fővárosi taxizás jelentős változások előtt áll, és a társaság felkészült a taxisrendeletben foglalt feltételek teljesítésére”. Az eseményen be is mutatták a jövő taxiját: egy olyan autót, ami már nemcsak belső paramétereivel, hanem sárga színű külső dekorációs elemeivel is az új szabályokhoz igazodik.
mfor.hu