1p

A brit fogyasztó-védelemmért felelős szerv komoly kritikát fogalmazott meg hat nagy élelmiszerforgalmazó ellen. A cégek ugyanis elutasítják a Food Standards Agency azon javaslatát, hogy a közlekedési lámpák jelzéseihez hasonló ajánlást helyezzenek el saját termékeiken, mely mutatná az élelmiszerek tápértékét.

Az élelmiszerminősítő intézet piros, sárga és zöld jelzést helyezne el a termékeken, ezzel mutatná, hogy az adott élelmiszer mennyit tartalmaz a kulcsfontosságú tápanyagokból és mennyit cukorból, zsírból és sóból. A piros "lámpa" jelezné az egészségtelen élelmiszereket, míg a zöld a legegészségesebbeken szerepelne.

A világ öt vezető élelmiszergyártó vállalata: a Danone, a Kelloggs, a Kraft, a Nestlé és a PepsiCo elutasítja a mozgalmat, és a Tesco sem kíván csatlakozni. Ők saját jelzés rendszerüket akarják kifejleszteni és feltüntetni az élelmiszereken. Azonban erre akár egy-két évet is várni kelll.

A Nők Intézetének Nemzetközi Szövetségének (National Federation of Womens Institutes) egyik tagja elmondta: a Sainsbury, a Waitrose már alkalmazza a jelzőrendszert, továbbá az Asda és más cégek is követik őket ebben - írja Guardian Unlimited.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!