Magyarországon minden fontos tényező adott a virtuális mobilcégek (MVNO) piacra lépéséhez: a lefedettség teljes, gyakorlatilag mindenki rendelkezik mobiltelefonnal, ugyanakkor még nincs a piacon olyan versenytárs, amely a hálózattal rendelkező szolgáltatók infrastruktúráját használva kínálna igen olcsó, "diszkont" szolgáltatásokat, áll a társaság közleményében.
A virtuális szolgáltatók számára a piacra lépés akkor reális lehetőség, ha a penetráció meghaladja a 70 százalékot. "Minél nagyobb ez a piaci lefedettség, annál több embernek van saját készüléke. Ez pedig fontos, mert a diszkont szolgáltatók nem forgalmaznak olcsó mobilkészülékeket, hanem a meglévőkhőz kínálnak jóval olcsóbb szolgáltatást" - emelte ki Schannen Frigyes, a Roland Berger budapesti irodájának ügyvezető igazgatója.
A virtuális szolgáltatók megkülönböztetett érdeklődést mutatnak a magyar, a cseh és a lengyel piac iránt. Magyarországon nincs adminisztratív akadálya az MVNO-k megjelenésének, így hamarosan megjelenhet mobilkínálatával a külföldön már tapasztalatokat szerzett UPC, de korábban a Tesco is jelezte érdeklődését.
A Roland Berger tanácsadói úgy vélik, hogy a nyugat-európai szolgáltatók számára a régiónkban tervezett piacra lépés során nem csak a szokásos üzleti megfontolásokat kell figyelembe venni, hanem az is fontos, hogy előnyös szerződést tudjanak kötni az infrastruktúrával rendelkező vállalatokkal. "A helyi törvények ugyanis nem kötelezik őket automatikusan arra, hogy hálózataikat megnyissák, ami jelentősen akadályozhatja a piac ilyen irányú fejlődését" - foglalja össze Schannen Frigyes a régiós tanulságokat.