"Az államnak és a médiának kitüntetett szerepe van a tudatformálásban. Az újságok, a rádió- és tévécsatornák aktivitása sokat változott két-három év alatt: szinte mindenhol nyitottak zöldrovatot, és a környezetbarát mosástól, a lakberendezéstől, a bioruházkodástól a zöld-irodáig sok témát igyekeznek a figyelem középpontjába állítani" - mondta el Haraszti Anikó, a TVE munkatársa. "Az állami szabályozó rendszerek - például a zöld közbeszerzés - alakításában ugyanakkor nem látunk lényeges elmozdulást" - teszi hozzá.
"A multinacionális cégekről sok rosszat lehet elmondani, de általában jellemző rájuk a jogkövető magatartás, és van akkora pénzügyi keretük, hogy például a Föld napján olyan céges rendezvényeket tartsanak, amelyek nemcsak a gyerekek, hanem szüleik szemléletét is alakítják" - véli Haraszti Anikó. Szerinte Magyarországnak egyrészt megvan a "lemaradottakra" jellemző előnye, hogy a fenntartható fogyasztási szint eléréséhez az embereknek kevesebb élvezeti cikkről kellene lemondaniuk, hiszen a fizetések nem teszik lehetővé, hogy a jakuzzik, plazmatévék vagy a nyaralóautók a társadalom széles rétegeiben elterjedjenek, másrészt azonban nálunk is hat a hitelek fogyasztást generáló hatása. "Rövid távon nincs ok optimizmusra" - idézi a Népszabadság Haraszti Anikót.