Ezt megelőzően, a regionális fogyasztóvédelmi hatóságoktól bekért adatok alapján felállítanak egy listát a leginkább szabálytalanul eljáró áruházláncokról - közölte a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatról szóló konferenciát követő sajtótájékoztatón Pintér István. Ennek alapján végzik el a vizsgálatot - tette hozzá.
A főigazgató elmondta: az új fogyasztóvédelmi politika célja, hogy elősegítse a kereskedelmi vállalkozások jogkövető magatartását. Ennek feltétele ugyanis a fogyasztói megelégedettség, a fogyasztók piaci aktivitása, ami a piacgazdaság alapja.
Pintér István mondta: legkésőbb jövő tavaszra a kormány elé kerül, egy a kereskedelmi vállalkozók által igénybe vehető képzés tervezete. Ennek keretében 30, 60 és 90 napos kurzusok keretében lehet majd elsajátítani a megfelelő piaci magatartáshoz szükséges ismereteket.
Fülöp Zsuzsanna, az NFH szóvivője arról szólt, hogy a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat ellen hozott jogszabály hatályba lépése óta 2009-ben, a törvény alapján 100 jogsértést tárt fel a hatóság. Ugyanakkor 2010 első félévében már 400 fölé emelkedett a szám.
A jogsértések döntő része a nagy áruházláncok esetében fordul elő. A kiskereskedők általában a jogszabályok kellő ismeretének hiányában vétenek a fogyasztóvédelmi szabályok ellen - mondta a szóvivő.
Kiss Attila, az egri Eszterházy Károly Főiskola mellett működő Egerfood Tudásközpont vezetője emlékeztetett arra, hogy a főiskolán immár 2007 óta működik fogyasztóvédelmi képzés diplomások számára. Februártól immár felsőfokú szakképzés keretében is folyik majd a fogyasztóvédelmi ismeretek oktatása az intézményben - tette hozzá.
MTI/Menedzsment Fórum