A különböző kekszek fellendülése együtt jár a diszkont hálózatok terjeszkedésével. A különböző bolttípusok közül a legnagyobb mennyiséget immár diszkontokban adják el: piaci részesedésük ugyanis 26 százalékról 30-ra emelkedett. Az eddig vezető hazai láncok a második helyre szorultak, mivel részarányuk 28-ról 27 százalékra csökkent.
Legkedveltebbek - legalábbis a mennyiségi eladások szemszögéből - a száraz kekszek, mint például a háztartási, de közel hasonló részarányt érnek el a sima édes kekszek is. A két szegmens együtt elviszi a mennyiségben mért piac 56 százalékát.
A diszkont értékesítésének jelentős részét kereskedelmi márkás édes kekszekkel bonyolítja le. Ebben a termékcsoportban a kereskedelmi márkák részaránya igen magas, mivel idén április-májusban már elérte a negyven százalékot. A tavalyelőtti hasonló időszakban még csak 29 százalékos mutatót regisztrált a Nielsen.
A rokon termékcsoportnak tekinthető nápolyi éves forgalma stagnál. Éves bolti eladása hétmilliárd forint közelében jár, míg mennyiségben csaknem eléri a kilencezer tonnát, a 2006. június-2007. májusi adatok szerint.
A bolttípusok mennyiségi forgalmát tekintve a diszkont itt is átvette a vezetést, míg értékben a hazai boltláncé a legmagasabb mutató, áll a Nielsen közleményében.