3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Lassan beindul a nyár: talán nem véletlen, hogy éppen a napokban fogadták el a Balaton-törvényt. Kell, hogy beszéljen kicsit a közvélemény a magyar tengerről, legalább mi magunk öleljük keblünkre saját gyermekünket, ha már a külföldiek – köztük a németek – egyre inkább elvesztik érdeklődésüket.

Mivel fogjuk meg a turistákat? (Mfor-montázs)

Azon gondolkozom, mi kell ahhoz, hogy valóban beinduljon a turizmus a Balatonnál, és a régi szép időkhöz hasonlóan magyarok és külföldiek egyaránt ellepjék a tóparti strandokat. Bár mi magunk a jelek szerint kezdjük újra felfedezni tengerünket – talán a mostanában divatos retró fíling miatt vagy csak mert nincs pénzünk külföldi nyaralásra?!

A népszerűsítés mindenesetre nem marad el egyik évben sem: emlékezzünk csak a két évvel ezelőtti csónakszexes, interneten terjedő kisfilmre, amely a BBC-nél is kiverte a biztosítékot, de legalábbis csodálkozva vették tudomásul, hogy házasságtörésre hívja az üdülni vágyókat a magyar. Bár sok kritika érte a próbálkozást, a kisfilm a hazai szakembereknek elnyerte a tetszését, és az Effie reklámhatékonysági versenyen fődíjat is kapott.

Idén is beindult az MTV-ben a Balatoni nyár, bár az arctalan, főiskolai gyakornokoknak tűnő műsorvezetőkkel, unalmas tóparti beszámolókkal teletűzdelt műsornak nem feltétlenül lehet túl nagy a marketingértéke. Mindenesetre biztos, ami biztos az adást berakták jó helyre, a futball Európa-bajnokság meccsei közé. Így a Magyar Turizmus Zrt. napi hétszázezer, egymillió nézőt elér, igaz a siker kérdéses. Talán abból indultak ki, hogy a meccsektől és a mellé járó karton söröktől elrészegült focidrukkereket már bármivel meg lehet főzni.

Pedig tanulhatnának a coca-colás Feritívítől, amellyel a tavalyi megújult Beach House-t és Siófokot népszerűsítették jó dumákkal, eredeti ötletekkel. A tévében ilyet miért nem lehet? Miért ragaszkodunk a klisé szövegekhez és az unalmas programajánlókhoz? Nem a vízminőségről kellene beszélni, azt már tudjuk, hogy jó, sőt kiváló, oké, örülünk, lépjünk már túl rajta. Hívjuk meg inkább Réz Andrást, beszéljen ő a "tökéletes kulturális elegyről", ami fogadja a látogatókat a Balaton partján.

Most azon sírunk, hogy egyre kevesebben jönnek Németországból. Hát nem tudom, lehet, hogy a magyar tenger majdani női funjai a hangos hátizsákos germán kamaszok helyett jobban örülnének egy-egy udvarias angol úriembernek. Csak nehogy elfelejtsék megnézni, van-e karikagyűrű az ujjukon. A csinos balatoncicák azt is elérhetnék, hogy a brit gentlemanok hírünket vigyék a nagyvilágba - már a remek üdülőhelyeink hírét. 

KZ.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!