"Minden nagy magyar cég alkalmazza az ERP rendszert, és most már leginkább csak kiegészítő modulokat keresnek" - nyilatkozta a Budapest Business Journalnak Ioana Bucin, a Pierre Audoin Consultants tanácsadója. "A kis- és középvállalati (kkv) szektor növekszik a legdinamikusabban, és a legtöbb magyar cég ebbe a kategóriába sorolható" - mondta Bucin. Hozzátette: a szektorban egyre erősödik a verseny a nagy forgalmazók és a helyi cégek között, amelyek a magyar piac számára fejlesztenek ERP rendszereket. A német szoftveróriás, az SAP - amelynek rendszerét a legtöbb nagy magyar vállalat alkalmazza - az utóbbi időben meglehetősen aktívvá vált a kkv szektorban, számos terméket vezetve be erre a piaci szegmensre, akárcsak a nagy rivális Oracle.
A nagy szoftverfejlesztők termékeinek piaci bevezetését végző helyi partnerek az ügyfelek igényeinek megfelelően alakíthatják a rendszereket és ezáltal további funkciókat hozhatnak létre a bevezetett alap ERP szoftverekhez.
A nagy nemzetközi szereplők egyre nagyobb érdeklődést mutatnak a középvállalatok (50-200 alkalmazottat foglalkoztató cégek) iránt, állítja Juhász Zoltán, a Revolution Software Kft. igazgatója. "Ez volt korábban a magyar informatikai cégek piaca - mondta a BBJ-nek Juhász. "Úgy érzem, nagyon kiélezett verseny várható itt a jövőben."
Egy ERP-projektnek közvetlen és jelentős hatása lesz az üzlet azon területeire, amelyek a projekt élettartamának egy adott pillanatában nagyon fontosak. "Amikor először alkalmazza valaki az ERP rendszert, az olyan, mintha valakin gerincműtétet kellene végezni: csak a megfelelő szakmai tudással és tapasztalattal lesz sikeres" - mondta el a lapnak Andrew Meering, a CSM ügyvezető igazgatója.
CRM némileg könnyebben telepíthető, de számos hibalehetőség van, ha valaki nem hozzáértő módon alkalmazza a rendszert. Sőt, az ERP rendszernek lehetnek olyan járulékos költségei is, amelyeket jócskán alábecsülhetnek a vállalkozások a projekt tervezési időszakában. "A projekt élettartama alatt jelentős többletteher hárulhat a cég dolgozóira, különösen ak-kor, ha a vállalat nem jól méri fel azt, hogy mennyi időt kell fordítaniuk a cég dolgozóinak a projektben való részvételre, amellett, hogy a napi munkát is el kell látniuk" - tette hozzá Meering. Úgy véli: a dolgozók részéről tekintélyes időbefektetés szükséges ahhoz, hogy megértsék és újragondolják az üzletmenetet, alkalmazzák az új eljárásokat - írja a Budapest Business Journal.
Kapcsolódó anyagok
Az innováció helye az ERP-rendszerekben
A bérszámfejtés nem csak informatika
Magyarországon is növekszik az igény a számítógépes számlázás iránt
A kisebb cégek felé nyitnak az ERP-rendszerek forgalmazói
Magyarországon az integrált vállalatirányítási rendszerek (ERP) elsődleges használói mindeddig a nagyvállalatok voltak, a telítődő piac miatt azonban a főbb forgalmazók a kis- és középvállalatok között találhatnak csak újabb ügyfelekre.