A program célja, hogy biológiai termékek, egészséges és jó minőségű élelmiszerfélék, illetve helyi különlegességek terjesztését segítse az EU tagországaiban reklámokkal, vásári megjelenésekkel és más formában. A tavaly csatlakozott tagoknál az unió most először támogat ilyen típusú akciót. Az elfogadott pályázatok teljes költségvetésének a felét térítik meg.
Magyarország a franciákkal közösen pályázott, részben a Zöldség-gyümölcs Terméktanács javaslatai alapján. A hároméves projekt teljes büdzséje 3,1 millió euró, de ennek felét nemzeti vagy ágazati társfinanszírozásból kell biztosítani - derül ki a brüsszeli közleményből.
Az Európai Bizottságnak idén összesen 48,5 millió euró áll rendelkezésére ilyen célra, így még ebben az évben további programok támogatásának bejelentése várható. Az új tagországok közül most Magyarország mellett Ciprus (déligyümölcsök) és Lengyelország (helyi specialitások) jut még uniós támogatáshoz a keretből.
(MTI)
A magyar agrármarketinget is támogatja az EU
Mezőgazdasági termékek európai unióbeli széles körű megismertetésének és forgalmazásának támogatását jelentette be az Európai Bizottság szerdán: a 14 EU-tagországot érintő 26,1 millió eurós programból Magyarország is részesedik 1,55 millió euróval.