2p

Hazánkban is egyre népszerűbbek a különböző müzli- és gabonapelyhek, illetve az ezekből készült szeletes rágcsálnivalók. Különösen népszerűek a kereskedelmi márkás termékek - derül ki a GFK legfrisebb kutatásából.

A piackutató intézet Étkezési szokások című felmérése szerint a müzlik és gabonapelyhek 1997 óta folyamatosan egyre kedveltebbé váltak a magyarok körében. Az egészséges táplálkozásban elengedhetetlennek tartott, rostanyagokban gazdag elemek különösen a hölgyek, a fiatalok - 15-29 éves korosztály - és a felsőfokú végzettséggel rendelkezők körében hódítanak. Míg a férfiak körében 20 százalék alatti a müzlit, gabonapelyhet legalább hetente egyszer fogyasztók aránya, addig a nőknél ez az arány közel 30 százalék. A legfiatalabbak (15-19 évesek) közül tízből egy naponta vagy majdnem minden nap fogyaszt ilyen terméket, s a felsőfokú végzettségűek körében is majdnem ennyi a müzlit, gabonapelyhet közel napi rendszerességgel fogyasztók aránya.

Étkezési szokások - Forrás: GfK Hungária

A kereskedelmi márkás termékek piaca nem csak a mennyiségi értékesítés, de az áruforgalom értéke tekintetében is folyamatosan bővült az elmúlt években. Érdemi növekedést azonban csak 2005-ben tudott felmutatni. A kereskedelmi márkák térnyerésével párhuzamosan kirajzolódik még egy jellegzetes trend: az értékesítési csatornák közötti súlyponteltolódás. Az egyes üzlettípusokban történt értékesítés vizsgálatából kiderült ugyanis, hogy a diszkontok jelentősége mind a müzliszeletek, mind a reggeli gabonapelyhek piacán fokozatosan és jelentősen nőtt az utóbbi időszakban. A mennyiségi értékesítés ranglistáján a diszkontok mögött a hipermarketek állnak.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!