A piackutató intézet Étkezési szokások című felmérése szerint a müzlik és gabonapelyhek 1997 óta folyamatosan egyre kedveltebbé váltak a magyarok körében. Az egészséges táplálkozásban elengedhetetlennek tartott, rostanyagokban gazdag elemek különösen a hölgyek, a fiatalok - 15-29 éves korosztály - és a felsőfokú végzettséggel rendelkezők körében hódítanak. Míg a férfiak körében 20 százalék alatti a müzlit, gabonapelyhet legalább hetente egyszer fogyasztók aránya, addig a nőknél ez az arány közel 30 százalék. A legfiatalabbak (15-19 évesek) közül tízből egy naponta vagy majdnem minden nap fogyaszt ilyen terméket, s a felsőfokú végzettségűek körében is majdnem ennyi a müzlit, gabonapelyhet közel napi rendszerességgel fogyasztók aránya.
A kereskedelmi márkás termékek piaca nem csak a mennyiségi értékesítés, de az áruforgalom értéke tekintetében is folyamatosan bővült az elmúlt években. Érdemi növekedést azonban csak 2005-ben tudott felmutatni. A kereskedelmi márkák térnyerésével párhuzamosan kirajzolódik még egy jellegzetes trend: az értékesítési csatornák közötti súlyponteltolódás. Az egyes üzlettípusokban történt értékesítés vizsgálatából kiderült ugyanis, hogy a diszkontok jelentősége mind a müzliszeletek, mind a reggeli gabonapelyhek piacán fokozatosan és jelentősen nőtt az utóbbi időszakban. A mennyiségi értékesítés ranglistáján a diszkontok mögött a hipermarketek állnak.