1p

Egy újonnan közzétett felmérés szerint a szlovák fogyasztók nagy része bizalmatlan az áruházak polcain lévő árúkkal szemben, és nem tudja hogyan érvényesítse vásárlói jogait.

A fogyasztóvédelemmel foglalkozó MVK ügynökség felmérése szerint a szlovák vásárlók nagy része úgy érzi, hogy nem megfelelő árut adnak el nekik, és nincsenek tisztában azzal, hogy hogyan reklamáljanak. A felmérés során 1200 vásárlót kérdeztek meg, melyek során kiderült, hogy sokan azt sem tudják, hogy miként kell ellenőrizni, egy adott termék szavatosságát.

A megkérdezettek hatvan százaléka szerint, hamis információkkal látják el őket a gyártók és a kereskedők. Csaknem 51 százalék állította, hogy környezetre ártalmas, amit árusítanak nekik, míg 46 százalékuk úgy ítélte meg, hogy nem csak a környezetnek nem tesz jót az áru.

Több mint 52 százalék mondta azt, hogy fogalma sincs fogyasztói jogairól, míg mindössze 31,2 százalékuk állította, hogy rendelkezik némi ismerettel e téren. Emellett minden második szlovák vásárló úgy véli, hogy értelmetlen kártérítéssel próbálkoznia. Az MVK szerint a szlovákok letargiában vannak, ha jogaik érvényesítéséről van szó - írta a Sme című lap.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!