A fogyasztóvédelemmel foglalkozó MVK ügynökség felmérése szerint a szlovák vásárlók nagy része úgy érzi, hogy nem megfelelő árut adnak el nekik, és nincsenek tisztában azzal, hogy hogyan reklamáljanak. A felmérés során 1200 vásárlót kérdeztek meg, melyek során kiderült, hogy sokan azt sem tudják, hogy miként kell ellenőrizni, egy adott termék szavatosságát.
A megkérdezettek hatvan százaléka szerint, hamis információkkal látják el őket a gyártók és a kereskedők. Csaknem 51 százalék állította, hogy környezetre ártalmas, amit árusítanak nekik, míg 46 százalékuk úgy ítélte meg, hogy nem csak a környezetnek nem tesz jót az áru.
Több mint 52 százalék mondta azt, hogy fogalma sincs fogyasztói jogairól, míg mindössze 31,2 százalékuk állította, hogy rendelkezik némi ismerettel e téren. Emellett minden második szlovák vásárló úgy véli, hogy értelmetlen kártérítéssel próbálkoznia. Az MVK szerint a szlovákok letargiában vannak, ha jogaik érvényesítéséről van szó - írta a Sme című lap.