3p

97 éve született Ferruccio Lamborghini, akinek a tanácsából nem kért Enzo Ferrari, ezért saját maga épített sportautókat. Mesél a múlt az mfor.hu-n.

Ferruccio a traktor-, klímaberendezés-, sportkocsigyáros

Ferruccio Lamborghini 1916-ban született egy olasz szőlész családba. A második világháború alatt az olasz légierőnél volt szerelő, majd 1946 után traktorokat kezdett gyártani. Ferruccio az 1950-es években alapította meg Lamborghini Trattori néven a traktorgyárát, ami a legnagyobb mezőgazdasági gépgyár volt Olaszországban.

Ferruccio imádta a sportkocsikat, a kor összes olasz márkájából volt neki, így Alfa Romeóból, Lanciaból, Maseratiból és Ferrariból is. 1958-ban vásárolta az első Ferrariját, ami egy 250GT volt. Úgy érezte azonban, hogy a sportkocsi túl zajos, hangos, nem utcára való.

Murciélagót, a legendás bika, aki 1879-ben egy bikaviadalon 24 kardszúrást élt túl lett a cég logoja.

Ferruccio észrevette, hogy Ferrarijának el van törve a kuplungja, ami hasonlatos volt ahhoz, amit saját traktorjaiban használt. Ezért a csalódott traktoros elment a Ferrarihoz, és kérte, hogy cseréljék ki a hibás alkatrészt egy jobb minőségűre. Enzo Ferrari azonban lefitymálóan elküldte, mivel ő csak egy traktorgyáros, nem ért a sportautókhoz. A legenda szerint még azt is felajánlotta gúnyosan, hogy építsen magának sportkocsit, ha nem tetszik a Ferrari.

Így történt, hogy Lamborghini úr úgy döntött, saját országúti vadorzót épít a kényelem, luxus és egyben tökéletesség jegyében. 1963-ban megszületett hát a Lamborghini Automobili, és az első modellre, a Lamborghini 350 GTV még egy évet sem kellett várni. A GTV 12 hengeres motorjának köszönhetően felülemelkedett a Ferrarikon is.

350 GTV

1966-ban pedig megalkották az első kereskedelmi forgalomba szánt autót, a 385 lóerős Lamborghinit, a Miurat, ami kategóriateremtő alkotásnak számított. Megszületett az első szupersportkocsi. A Miura egy híres spanyol bika volt, és ezután is a modellek a spanyol bikák után kapták a nevüket pl: Gallardo.

Miura

A Lamborghini olyan erős és különleges motorokkal látta el autóit, hogy 1971-től még versenycsónakokba is gyártani kezdték őket. 

Azonban a '70-es évekbeli olajválság után a vállalat folyamatosan anyagi gondokkal küzdött, ezért Ferruccio eladta, de a későbbi tulajdonosai még 10 évig sem birtokolták - az Audi kivételével.

A tulajdonosok időrendben:

  • Ferruccio Lamborghini 1963–1972
  • Georges-Henri Rossetti & René Leimer 1972–1977
    1977–1984 között a cég csődeljárás alatt volt
  • Patrick Mimran 1984–1987
  • Chrysler 1987–1994
  • Megatech 1994–1998
  • Audi, Volkswagen-csoport 1998 óta

Az Audi, vagyis a Volkswagen gyámsága alatt azonban nyugalomra lelt a sportautók koronázatlan királya. Jelenleg két modell van a piacon: a Gallardo és a Murciélago.

Több mint 10 éve egy család

A márka továbbra is a kisfiúk és a férfiak közös álma, pedig létezését nem másnak, mint a legnagyobb riválisának, a Ferrarinak köszönheti.

Innen indult...

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!