Ferruccio Lamborghini 1916-ban született egy olasz szőlész családba. A második világháború alatt az olasz légierőnél volt szerelő, majd 1946 után traktorokat kezdett gyártani. Ferruccio az 1950-es években alapította meg Lamborghini Trattori néven a traktorgyárát, ami a legnagyobb mezőgazdasági gépgyár volt Olaszországban.
Ferruccio imádta a sportkocsikat, a kor összes olasz márkájából volt neki, így Alfa Romeóból, Lanciaból, Maseratiból és Ferrariból is. 1958-ban vásárolta az első Ferrariját, ami egy 250GT volt. Úgy érezte azonban, hogy a sportkocsi túl zajos, hangos, nem utcára való.
Ferruccio észrevette, hogy Ferrarijának el van törve a kuplungja, ami hasonlatos volt ahhoz, amit saját traktorjaiban használt. Ezért a csalódott traktoros elment a Ferrarihoz, és kérte, hogy cseréljék ki a hibás alkatrészt egy jobb minőségűre. Enzo Ferrari azonban lefitymálóan elküldte, mivel ő csak egy traktorgyáros, nem ért a sportautókhoz. A legenda szerint még azt is felajánlotta gúnyosan, hogy építsen magának sportkocsit, ha nem tetszik a Ferrari.
Így történt, hogy Lamborghini úr úgy döntött, saját országúti vadorzót épít a kényelem, luxus és egyben tökéletesség jegyében. 1963-ban megszületett hát a Lamborghini Automobili, és az első modellre, a Lamborghini 350 GTV még egy évet sem kellett várni. A GTV 12 hengeres motorjának köszönhetően felülemelkedett a Ferrarikon is.
1966-ban pedig megalkották az első kereskedelmi forgalomba szánt autót, a 385 lóerős Lamborghinit, a Miurat, ami kategóriateremtő alkotásnak számított. Megszületett az első szupersportkocsi. A Miura egy híres spanyol bika volt, és ezután is a modellek a spanyol bikák után kapták a nevüket pl: Gallardo.
A Lamborghini olyan erős és különleges motorokkal látta el autóit, hogy 1971-től még versenycsónakokba is gyártani kezdték őket.
Azonban a '70-es évekbeli olajválság után a vállalat folyamatosan anyagi gondokkal küzdött, ezért Ferruccio eladta, de a későbbi tulajdonosai még 10 évig sem birtokolták - az Audi kivételével.
A tulajdonosok időrendben:
- Ferruccio Lamborghini 1963–1972
- Georges-Henri Rossetti & René Leimer 1972–1977
1977–1984 között a cég csődeljárás alatt volt - Patrick Mimran 1984–1987
- Chrysler 1987–1994
- Megatech 1994–1998
- Audi, Volkswagen-csoport 1998 óta
Az Audi, vagyis a Volkswagen gyámsága alatt azonban nyugalomra lelt a sportautók koronázatlan királya. Jelenleg két modell van a piacon: a Gallardo és a Murciélago.
A márka továbbra is a kisfiúk és a férfiak közös álma, pedig létezését nem másnak, mint a legnagyobb riválisának, a Ferrarinak köszönheti.
mfor.hu