A harmadik szinten már a megfelelő ár/költség viszony jelenti, itt a nyilvánvaló igények kerülnek felszínre. Az ISO 9001:2000-es szabvány már egyértelműen írja elő az érdekelt felek igényeinek felmérését, hiszen a rendszer kiépítésének alappillére ennek felmérése és az elvárásoknak való megfelelés.
A negyedik lépcsőfokon a szervezetek a felhasználók látens, ki nem mondott igényét célozzák meg. Ennek során ugyanis a legjobb vállalatok megpróbálnak elébe menni az ügyfelek igényeinek. Megfigyelhető, a piacvezető cégek úgy tálalják új termékeiket, hogy az ügyféllel éreztetik, neki erre van szüksége, ezt szerette volna, csak eddig nem jutott eszébe.
A szintek egymásra épülnek, az átjárhatóságot közöttük a folyamatos javítás biztosítja. Nincs a világon olyan szervezet, amely csak a negyedik szintnek megfelelő terméket, szolgáltatást állít elő. Érdemes leszögezni, hogy hosszútávon csak az az életképes szervezet, amelyik rendelkezik a negyedik szint elérésének a képességével.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Minőségközpontú menedzsment - a vezetés integrált megközelítése
Stratégiai szemlélet a hatékonyabb értékesítésért
A vevői elvárások és a minőségmenedzsment
A mai kiélezett piaci versenyben a sikeres cégnek olyan termékeket, szolgáltatásokat kell nyújtaniuk, amely a vevők már meglévő vagy a jövőben generált igényeit elégíti ki. A vevői igények megismerése során hangsúlyt kell helyezni az általuk elvárt minőségre is, amelyet a működés során a lehető legjobb színvonalon kell megközelíteni.