Most, hogy majd tizetnöt év nyüglődés és szerencsétlenkedés után úgy néz ki, valaki tényleg megveszi a Malévot, el kellene gondolkodnunk egy-két dolgon. Ezzel a bulival évente tízmilliárd forintot spórol meg az állam, ami - ha szigorúan leragadunk az infrastruktúránál - kartellezve öt, nem kartellezve majdnem tíz kilométer autópálya megépítését jelenti.
Ha pedig túljuttotunk azon, hogy bármi áron, de nekünk kell nemzeti légitársaság, tovább is léphetnénk, gondolkodhatnánk egészen nagyban is. Adjuk el a MÁV-ot is. Nem csak a Cargót, az egészet. Ha teszem azt, a Deutsche Bahnnak lepasszolnánk, akkor nemhogy tíz, hanem akár száz kilométer autópályát is építhetnénk évente, sőt igazából évről-évre hatványozottan többet.
[ajanlo=1311][igazitas=left/]Hagyjuk az érzelmeket, könyörgöm. Összességében tajt mindegy, hogy a MÁV vagy a DB kórházakat zárják be, nem igaz? Persze lesz egy kis munka, az IC-ken le kell szedni a függönyöket és DB drapériákat kell felszerelni, a kallerek diszkrét MÁV logóval ellátott ingeit is le kell cserélni, a kis gőzmozdonyos nyakkendők viszont megmaradhatnak.
A vonatokat meg nem is szükséges átfesteni, a DB úgyis hoz helyette jobbat. Egyébként pedig az új idők új vonatai úgyis pirosak, maximum a Nyíregyháza-Debrecen vonalon is ilyenek járnak majd, nem nagy ügy. Azt pedig holtbiztos (tot sicher), hogy az embereket baromira nem érdekli majd, hogy hívják a vezérigagzatót. Főleg mivel eddig se tudták - egyébként Hartmut Mehdornnak.
A "jaj, mi lesz a nemzeti vagyonnal" típusú kérdés pedig abszolút nem izgat. Felőlem Borisz kukoricát is permetezhet, vagy szúnyogot is irthat a Boeingekkel. De mivel asszem nem a gödöllői agráron végzett, ettől nem kell tartani. A DB meg úgyis csak ahhoz ért, hogy vonatokat toligál. És baromi jól csinálja.
Dezsőke