Mindez szép teljesítmény tőle, hiszen a hibridkocsik iránti kereslet erőteljesen növekedett. Kérdés, mit hoz az olajár frontján a 2006-os esztendő. A hibridautókat vásárlók ugyanis nem csak környezettudatosságuk miatt választották új autójuknak a vegyes meghajtásúakat, hanem azért is, mert jelentős spórolást kalkuláltak ki maguknak a 70 dolláros olajárból kialakult történelmien drága benzin használatának korlátozásával.
Ugyanakkor azt is tudni kell, hogy az amerikai autógyártók szinte teljesen kénytelenek átengedni a terepet a hibrid járműveknél a japánoknak, akik drága hibridjeikkel is képesek egyre jobb autópiaci pozíciókat kiépíteni az USA-ban. A hibrid járművek árhátránya egy hasonló amerikai benzineshez képest 3 és félezer dollár körül van, ami nem nevezhető jelentéktelen összegnek.
Ez a különbség azonban a piaci siker növekedésével mérséklődik, ezért sem véletlen, hogy az amerikai járműipar is vázolta hibridautós szándékait. Mi több, ez a járműféleség a technológiai fejlesztésekben is hozhat az amerikai vállalatok konyhájára, például azzal, hogy nem a villanymotort fejlesztik, hanem áttörést hoznak a hidrogénüzemű járművek terén, amik jelenleg még nem piacérettek. Van olyan fejlesztési elképzelés is, hogy az etanolos motorra hegyezik ki majd a tiszta és takarékos járművek gyártását. Itt is lehet szó ugyanis pénzügyi kedvezményekről, amiként a japánok a maguk kormányzati támogatását, már vagy egy évtizeddel ezelőtt, az árammal dolgozó hajtóművek gyártóinak juttatták - emlékeztet az AFP hírügynökség.
Az amerikai utakon már 200 ezer hibrid közlekedik, több mint kétszer annyi, mint 2004 végén. A Global Insight nevű kutatóintézet szerint biztosra vehető, hogy öt éven belül fél millió lesz a számuk. Ebből a japánok arányára egyelőre nem adtak becsléseket.