Az áramszolgáltató - amely 11 központi, part menti, valamint dél-kaliforniai állam 13 millió lakosát szolgálja ki - egy hálózatról is tölthető hibrid járművet kap a Fordtól az év végéig, majd további huszat 2009-ben, hogy teszteljék az autók tartósságát, működési tartományát, valamint hatásukat az energiahálózatra - közölte Susan M. Cischke, a Ford fenntarthatóságért, környezetért és a biztonságos tervezésért felelős alelnöke.
A szakember szerint egyedülálló, hogy egy áramszolgáltató és egy autógyártó együttműködjön a hálózatról is tölthetó hibrid járművek piacra kerülésének felgyorsításában. A Southern California Edison úgy fog segíteni az autógyártónak, hogy eljuttatja a vásárlókhoz az autókat, majd összegyűjti az információkat, közölte Cischke.
Sok gyártónak vannak a Ford kísérleti autójához hasonló hálózatról tölthető hibrid modelljei, azonban a magas gyártási költségek és az akkumulátorok jelenlegi technológiája gátat szab az ilyen járművek tömeges elterjedésének. A gyártók versenyeznek, hogy minél előbb piacra dobják termékeiket, hogy a vásárlók a magas benzinárak mellett más, belső égésű motorok alternatívái közül választhassanak, jelentette az AP hírügynökség.
A Ford már jelenleg is tesztel két, hálózatra is köthető, dízel-elektronikus meghajtású hibrid autót a dearborni laboratóriumban, amelyek az Escape szabadidő autó alapjaira épülnek.