"Drasztikus lépésre szánta el magát a piacvezető energiaital-gyártó!" - szólt a hangzatos cím a meghívóban. Hozzátették még azt is, hogy a lépést a szeptember elsejétől bevezetett népegészségügyi termékadó, magyarul a csipszadó indokolta. Az egyszeri újságíró ebből persze rögtön kivonulásra, gyárbezárásra, tervezett bővítés elhalasztására gondolt, szinte a teljes magyar média sikeresen be is kajálta. Aztán az első ráncok akkor kezdtek megjelenni a homlokokon, amikor a cég menedzsmentje felvázolta, hogy több mint egy éve dolgoznak az egészséges energiaital kifejlesztésén. Hoppá! Egy éve még Orbán Viktor álmaiban sem volt csipszadó, vagy ha volt, akkor sem lehetett tudni, milyen termékekre fog vonatkozni. Szóval itt már gyanakodni kezdtünk.
Ezt követte egy nagyjából húszperces termékbemutató a gyártó legújabb termékéről. Esküszöm, a vége felé Horst Fuchs-t, a TV Shop koronázatlan királyát kezdtem hiányolni. Volt itt minden a dél-amerikai indiánok csodaszereitől a csoki hatóanyagán keresztül a nagyon természetes és nagyon hatásos energiaitalig. Aztán amikor a gyanútlan újságíró a sajtótájékoztató után próbált rátérni, hogy akkor most mi is van ezzel a csipszadóval, a menedzsment először azzal próbálta leszerelni, hogy "Mi egy termékbemutatóra hívtuk ma Önöket". Igen? Az jó, csak erről mi nem tudtunk.
Végül aztán a cég jogászának kellett az érdemi kérdésekre válaszolni: mivel az új energiaitalban nincs koffein, ezért szerintük nem kell utána termékadót sem fizetni. De nem azért nincs benne koffein, hogy ne kelljen, hanem azért, hogy a magyar lakosság nehogy már ugyanazt igya, amit évek óta. Lássuk, milyen jófejek, még az egészségünkre is vigyáznak. Az már más kérdés, hogy a világ további 28 országába nem exportálják az új "csodaszert", csak mi vagyunk a tesztalanyok.
Aztán amikor a gyanútlan újságíró kezdett felébredni és meg merte kérdezni, hogy az új összetétel drágább energiaitalt eredményez-e, akkor megkaptuk, hogy mivel a természetes hatóanyagok drágábbak, mint a koffein, ezért elképzelhető áremelés, de csakis annyival, amennyit az új recept indokol. Ezek után nem véletlen, hogy nagy üzlet lett az egészségtudatosság.
A címben szereplő kérdésre visszatérve: néha csak egy hajszál választja el az átverést a sikeres médiahacktől, de én ebben az esetben az előbbire tenném a voksom. Remélem, a közeljövőben is szervez hasonló eseményt a Hell Energy. Kíváncsi leszek, hogy a kollégák másodszor is beveszik-e. Én biztos nem.
BK
mfor.hu