2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A szerző felhívja a figyelmet arra, hogy a minőségügyi rendszerek alkalmazása a szolgáltatások terén értelmezési problémákat vet fel. Ezért szükség lenne olyan kiegészítő szabványok kidolgozására, amelyek megkönnyíthetnék e munkát az egyes szolgáltatási területek számára. A szerző ehhez olyan csoportosításokat javasol, amely különbséget tesz a vevővel folyamatos, közvetlen kapcsolatban és az anélkül végzett szolgáltatások között, ez utóbbiakat pedig aszerint csoportosítja, hogy rutinmunkáról vagy szakmai döntést igénylő feladatokról van szó.

a. Az átvizsgálandó dokumentáció meghatározása.
b. Annak a megfelelő személynek vagy csoportnak a kiválasztása, akik vagy amelyek az átvizsgálást fogják végezni.
c. Az átvizsgálás fő kritériumainak meghatározása.
d. A beadott dokumentációban szereplő indoklás ellenőrzése.
e. Adatok gyűjtése, feldolgozása és kiértékelése.
f. A javaslat megvalósíthatóságának ellenőrzése (a szükséges pénzügyi és emberi erőforrások meglétének vizsgálata).
g. Egyéb lehetséges alternatív megoldások megvizsgálása.
h. A tárggyal kapcsolatos jogi ó, gazdasági, kapcsolódási, emberi és egyéb szempontok figyelembevétele.
i. A dokumentáció kiértékelése és a döntés-előkészítés.
j. Az eredmények dokumentálása minden egyes szakaszban, ahol ilyen átvizsgálás történt vagy ahol ennek egy részét elvégezték.


A lehetséges szakaszoknak ezt a különválasztását csak példának szabad tekinteni, hiszen más feladatok is előfordulhatnak a vizsgálandó kérdés jellegétől függően. Újabb probléma lesz annak meghatározása, hogy milyen követelményeket kell teljesíteni az egyes szakaszokban, továbbá valahányszor ellenőrzésre van szükség, ki kell választani azt a személyt, aki ezt elvégezheti, és meg kell adni az ehhez szükséges kritériumot és mérési módszereket.

Talán érdemes megemlíteni, hogy hasonló problémák már tulajdonképpen megoldódtak az ISO 9001-es bevezetése során az iparban akkor a minőségirányítás keretén belül a műszaki tervezés a fejlesztés szakaszában átvizsgálásokat végeztek: itt is olyan feladat műszaki irányítását fontolták meg, amely műszaki határozat meghozatalát tette szükségessé.


A cikk folytatása

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!