Jelentős versenyelőny származik abból, ha a cégek üzleti szemmel tekintenek az áfára és tudatosan törekednek az optimális pozíció elérésére, akár az árazás, akár az üzleti folyamatok kiszervezése vagy az új beruházási helyszínek kiválasztása terén, írja a Világgazdaság.
Az áfa hatékonyabb kezelése számos új lehetőséget nyit meg a cégek számára, ám a 22 ország több mint ötszáz pénzügyi szakemberének a véleményén alapuló felmérés szerint ma még kevesen ismerik fel ezeket. Ennek hátterében sokszor az húzódik meg, hogy szűkösek a vállalkozáson belüli erőforrások, és gyakran a pénzügyi vezetők sincsenek eléggé tisztában a közvetett adók világával.
Magyarország esetében különösen igaz az, hogy az általános forgalmi adót csupán teljesítendő kötelességnek és nem lehetőségek forrásának tekintik a vállalkozások. Jelentős részük csak akkor figyel oda az áfafizetéssel kapcsolatos részletekre, amikor már nem kerülhetők meg a gondok, például az adóhatóság vizsgálatot kezdeményez – vélekedett a Világgazdaságnak Földes Balázs, a KPMG áfatanácsadásért felelős szenior menedzsere.