Kilenc további gyártó járművei 84 millió tonna káros gázt juttattak a légtérbe, azaz 2004-ben a személygépkocsik és a kisteherautók 314 millió tonna éghajlati változást - többek között erős hurrikánokat - okozó szén-dioxidot bocsátottak ki az Egyesült Államokban.
Az üvegházhatást okozó gázokat leggyakrabban az áramtermelő erőművekkel hozzák összefüggésbe. A most közzétett jelentés, készítői szerint, jól érzékelteti a valós arányokat. John DeCicco, a tanulmány egyik társszerzője szerint az erőművek kéményeiből gomolygó füstfelhők látványa az egy helyre koncentrált kibocsátás miatt súlyos környezetszennyezés érzetét kelti, míg ugyanez az utakon futó sokmillió jármű esetében nem ennyire feltűnő. A környezetszennyezésért azonban nem lehet egyedül az autógyárakat felelőssé tenni, hanem meg kell osztani a felelősséget a gyártók, a fogyasztók és a törvényhozás között.
A Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) statisztikái szerint világméretekben a gépjárművek csak az üvegházhatást okozható különféle gázoknak körülbelül az egyharmadát termelik, a többiért az ipar és az energiatermelés a felelős. Az utóbbiban a környezetvédők szemében ugyancsak botránykő atomenergia jelenthet csak érdemleges alternatívát.