Az alkalmazottak számára ma már az email az alapvető kommunikációs eszköz: használják kapcsolattartásra, a döntési folyamatok követésére, engedélykérésre vagy dokumentumok megosztására. A vállalati döntések, a hivatalos emlékeztetők és más értékes dokumentumok, amelyeket egy email tartalmaz, fontos nyomkövetői lehetnek a vállalati tranzakcióknak.
[ajanlo=90][igazitas=left/] Manapság sok vállalat, amely tárhely-alapú email-kezelési stratégiát folytat, jelentős kockázatnak teszi ki magát, hiszen az adatokat így sokszor nehezen tudják visszakeresni, vagy törölni. Ez a megközelítés figyelmen kívül hagyja, mekkora haszon származhat abból, ha az email-forgalmat a legfontosabb vállalati folyamatok szintjére emelik.
A Forrester kutatóintézet 2004 szeptemberi tanulmánya megállapítja, hogy az elektronikus üzenetek archiválására szakosodott piaci szegmens átalakulóban van, az önálló megoldások lassan integrált archiváló és iratkezelő (RM) termékekké válnak. A kutatás szövege arra is kitér, hogy az átfogó tartalomkezelő megoldásokkal való integráció csökkenti a vállalat által kezelendő adatbázisok mennyiségét, és könnyebbé teszi számukra az RM-szabályozás konzisztens alkalmazását.
Az üzenet-archiválás és az RM olyannyira összeolvad majd, hogy egyetlen megoldás képes lesz bármilyen irattípust kezelni, legyen az dokumentum, tranzakció vagy email. A Forrester Research előrejelzése szerint a nemzetközi üzenet-archiválási piac a 2003-as 197 millió dollárról 2006-ig 994 millió dollárra nőhet.
Menedzsment Fórum
Az email-archiválás is integrálható a vállalati folyamatokba
Minden munkanapon körülbelül 35 milliárd emailt küldenek el világszerte, míg ugyanez a szám tíz évvel ezelőtt még csak 10 millárd volt. Az elektronikus levelek áradata azonban megfelelően kezelve értékes adatbázisként is szolgálhat a cégek számára.