A vezető szerint az USA piacán tizenkét negyedév után először változtak a megrendelések pozitív irányban. Az első sikerek azt bizonyítják, hogy az Adidas-Salomon jól döntött, amikor átszervezte ottani piaci ténykedését, és teljes egészében lecserélte a menedzsmentet, mondta el az Euro am Sonntagnak adott interjújában Hainer.
A társaság az Egyesült Államokban ezentúl elsősorban a nyereségesség fenntartására törekszik, és az eddiginél kevesebb figyelmet szentel piaci részesedésének növelésére. Az továbbra is 11 százalékot tesz ki, s ez jócskán elmarad attól a 20 százalékos céltól, amelyet Hainer még hivatalba lépésekor tűzött ki.
A vezér szerint a cég tavaly globálisan az összes pénzügyi célját teljesítette. A forgalom egy év alatt öt, a nyereség pedig húsz százalékkal növekedett. A cég az idei évben egyszámjegyű, ám a tizes értékhez közelítő bevételnövekedést szeretne elérni.
Hainer hangsúlyozta: az Adidas - az évről évre felröppenő híresztelésekkel ellentétben - a jövőben sem kívánja szanálni téli sportokra szakosodott üzletágát, a Salomont. A vezetés mindenesetre már megtette azokat a lépéseket a részlegnél, amelyektől a profitabilitás növekedését várja.
Menedzsment Fórum
Beindult az amerikai üzlet az Adidasnak
Hosszú idő után ismét pozitív fejleményekről számolt be az amerikai piacon Herbert Hainer, az Adidas vezére. Hainer egyúttal cáfolta azokat a híreszteléseket, miszerint megválnának a Salomon üzletágtól.