Már megjelent biotermékeinek köszönhetően a biocikkek forgalma 30 százalékkal nőtt az első félévben. A legnagyobb biotermékcsoport a teáké lesz: 19 különböző fajtájú bioteát árusítanak majd a Spar üzletei.
A csoport a jövőben nem tervezi megjelenését újabb külföldi piacon, inkább a meglévő pozíciók erősítésére összpontosít. Céljuk az, hogy az egyes országokban benne legyenek az első háromban, de legalábbis az első ötben. A társaság elnöke, Gerhard Drexel nemrégiben egy lapinterjúban elmondta, hogy jelenleg Magyarországon, Észak-Olaszországban, Csehországban, Szlovéniában és Horvátországban vannak üzleteik, a külföldi érdekeltségek részesedése a csoport árbevételében az idén meghaladja a 40 százalékot a tavalyi 39 százalékot követően.
Drexel tájékoztatása szerint a szóban forgó országokban a jövőben fokozatosan növelni akarják piaci részesedésüket, s öt éven belül közép-kelet-európai kereskedelmi csoporttá akarnak válni. A vállalat elnöke szerint ennek ismérve, hogy a külföldi árbevétel a csoporton belül meghaladja az 50 százalékot.
A Spar Magyarország Kereskedelmi Kft.-nél augusztusban azt közölték, hogy az év első felében 647 millió forint veszteséget könyveltek el, 66,3 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Az értékesítés nettó árbevétele egy év alatt 57,4 százalékkal 104,046 milliárd forintra nőtt.
MTI / Menedzsment Fórum