2p

Az osztrák Spar szupermarketlánc "Natur pur" elnevezésű saját biotermék márkájával és biotermék kínálatának kiszélesítésével próbálja meghódítani az újabb piaci szegmenseket. További külföldi piacok felé viszont nem kacsintgat a csoport.

Már megjelent biotermékeinek köszönhetően a biocikkek forgalma 30 százalékkal nőtt az első félévben. A legnagyobb biotermékcsoport a teáké lesz: 19 különböző fajtájú bioteát árusítanak majd a Spar üzletei.

A csoport a jövőben nem tervezi megjelenését újabb külföldi piacon, inkább a meglévő pozíciók erősítésére összpontosít. Céljuk az, hogy az egyes országokban benne legyenek az első háromban, de legalábbis az első ötben. A társaság elnöke, Gerhard Drexel nemrégiben egy lapinterjúban elmondta, hogy jelenleg Magyarországon, Észak-Olaszországban, Csehországban, Szlovéniában és Horvátországban vannak üzleteik, a külföldi érdekeltségek részesedése a csoport árbevételében az idén meghaladja a 40 százalékot a tavalyi 39 százalékot követően.

Drexel tájékoztatása szerint a szóban forgó országokban a jövőben fokozatosan növelni akarják piaci részesedésüket, s öt éven belül közép-kelet-európai kereskedelmi csoporttá akarnak válni. A vállalat elnöke szerint ennek ismérve, hogy a külföldi árbevétel a csoporton belül meghaladja az 50 százalékot.

A Spar Magyarország Kereskedelmi Kft.-nél augusztusban azt közölték, hogy az év első felében 647 millió forint veszteséget könyveltek el, 66,3 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Az értékesítés nettó árbevétele egy év alatt 57,4 százalékkal 104,046 milliárd forintra nőtt.

MTI / Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!