Az ügyfélszolgálatokat tavaly nyáron világíttatta át a Nemzeti Fejlesztési Hivatal. Passzív, nem előrelátó, felelősségelhárító és lassú a rendszer - szólt a konklúzió. Bár a színvonalemelkedést ma is lassítja a nagy fluktuáció és a foghíjas szakmai felkészítés, azért néhány helyen észlelhető javulás.
A Világgazdaság által megkérdezett szakemberek szerint az utóbbi időkben kezdik felismerni a pályázati tájékoztatás fontosságát. A Gazdasági Versenyképesség Operatív Program irányító hatósága például felmérést készít a pályázók tapasztalatairól, hogy a jövőben az igényekhez jobban igazodva kínálja szolgáltatásait.
Az irányító hatóságoknál és közreműködő szervezeteknél elérhető 146 ügyfélszolgálatot a jövő héten kapcsolják össze: ez az egységes belső információs rendszer biztosítja majd, hogy ugyanarra a kérdésre mindenhol ugyanazt a választ kapják majd az érdeklődők, tudta meg a lap.
Egyre javulnak a pályázati ügyfélszolgálatok
Bár esetenként a szakmai bizonytalanság az úr, egyre javul az ügyfélszolgálatok munkája. Ezen belül is főként az irányító hatóságoknál szembetűnő a pozitív változás, írja a Világgazdaság.