2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Három-négy éven belül forgalomba kerülhet a General Motors új, teljesen elektromos hajtású autója, a Chevrolet Volt - a Voice of America rádiónak a GM kutatási-fejlesztési alelnöke, Larry Burns nyilatkozott.

A legnagyobb amerikai járműgyártó idén januárban mutatta be a Chevrolet Volt tanulmány autót, amely a fejlesztőmérnökök szerint "maga mögött hagyja" a mai vegyes hajtású, hibrid autókat, hiszen kizárólag elektromos motor hajtja.

Burns abból az alkalomból nyilatkozott, hogy a cég szerződést kötött két olyan beszállítóval, amely az autó számára döntő fontosságú akkumulátor telepeket fogja gyártani. A GM alelnöke mérföldkőnek nevezte a vállalat történetében a lépést.

Elmondta, hogy a kocsi használata pofon egyszerű lesz. A tulajdonos éjszakára, 4-6 órányi időtartamra csatlakoztatja a kocsit egy hétköznapi 110 voltos konnektorhoz. A feltöltött telepekkel 40 mérföldet (64 kilométert) lehet majd megtenni tiszta, elektromos üzemmódban, bármiféle károsanyag kibocsátása nélkül. Burns szerint a 40 mérföldes távolság nem tűnik nagynak, de a felmérések arról tanúskodnak, hogy az amerikaiak 70 százaléka nem autózik naponta ennél többet.

A Chevrolet Volt prototípusát Richard Wagoner elnök-vezérigazgató személyesen mutatta be januárban a detroiti autóshow-n.

A GM előző, teljesen elektromos modellje, az 1990-ben bemutatott EV1 teljes kudarcot vallott az amerikai autópiacon, a vállalat vezetése ezért lesöpörte az alternatív hajtású autókkal kapcsolatos elképzeléseket. A cég azután kezdett ismét ilyen fejlesztésekre költeni, hogy a 2005-ös Katrina hurrikán után megemelkedtek az olajárak, és az üzemanyag-drágulás miatt visszaesett a népszerű nagy fogyasztású városi terepjárók, az úgynevezett SUV-ok forgalma.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!