2p

Sajátosan próbálja lefaragni a feneketlen kútnak tűnő vasúti büdzsét a MÁV. Ötleteim nekem is vannak, mivel lehetne fokozni az alacsony színvonalú szolgáltatások számát és egyúttal növelni a lehúzást.

A hétvégén igénybe vettem a magyar államvasutak minden bizonnyal legtisztább és általában legpontosabb járatát, az Intercityt Szeged és Budapest között. Mivel a vonat félúton már 10 percet késett, így borítékolható volt, hogy ezt a Nyugatiba begördülve sem sikerül lefaragni, sőt még hozzá is jött újabb 20 perc. A késésért pedig az IC-utasoknak visszatérítés jár: a helyjegy árát kaphatják vissza a társaságtól. Általában. Mert ez most egy "elemi helyzet", ahol "elemi kár" keletkezett, amiért ugye a MÁV nem felelős.

Eltöprengtem azon, milyen lehet a nem elemi helyzet? Milyen egyéb okból késhet egy olajozottan működő rendszerben a MÁV bármely vonata? Eszembe ötlött a svájci vasút, amelynél nemrégiben kétszer is előfordult, hogy nem ért be időben a szerelvény. Hetekig ettől volt hangos a helyi sajtó, és már-már a rendszer összeomlásáról beszéltek.

Nálunk a vasút már jóval korábban összeomlott, nem a mostani hétvége és a pénteki esőzés a ludas. Esetleg a kiszámíthatatlan időjárás is segíthetne a bajokon. A jövőben minden egyes késés után, amit meg kellene térítenie a vállalatnak, az ELEMEK lesznek a hibásak. Adott szituáció adott elemet szül, s a leleményt idővel át lehet majd ültetni más területekre is. Sőt, késés esetén fel lehet szólítani az utast: fizessen, hiszen miatta, aki az állomáson várakozott, majd csomagjaival nehézkesen felszállt, csak nőtt a késés...

Istvánko Viktória

Kapcsolódó anyagok:
Új társas játék: utolsó pár előre BUSH És mondá az Úr: Jó napot kívánok! Bosszúvágy avagy bojkott Ausztria ellen! Már hófehérek a kisvállalkozók Nesze neked, Iacocca!

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!