A legnagyobb brit közüzemi szolgáltató anyavállalata, a Centrica 2007-től csökkenti földgáz- és áramárait, s a költségek csökkentése jegyében átszervezéseket hajtanak végre. 1300 fős létszámleépítés várható a cégnél, de többségüket a British Gas ügyfélszolgálatánál fogják alkalmazni.
A Centrica vezérigazgatója elmondta: idén közel egymillió fogyasztó pártolt el a British Gastól, a 16 milliós ügyfélállomány nagyjából 6 százaléka, ugyanis márciusban 22 százalékkal emelték a gáz és az áram árát, majd szeptemberben 12,4 százalékkal hizlalták tovább a fogyasztók gázszámláját.
Ezt azzal indokolták, hogy emelkedett a földgáz nagykereskedelmi ára, mivel Nagy-Britannia 2003 óta már nem nettó gázexportőr, hiszen rohamosan apadnak az északi-tengeri földgázkészletek, és ezért az ország importra szorul. A jelek szerint a kisebb, alternatív szolgáltatók mégis képesek jobb árakat ajánlani a fogyasztóknak.
A Centrica vezérigazgatója azt mondta, hogy az árakat várhatóan jövő tavasszal csökkentik, ennek mértékét azonban egyelőre nem közölte. Utalt arra is, hogy a jövőben tovább akarják csökkenteni a költségeiket, és iparkodnak javítani az ügyfélszolgálat színvonalát is.
MTI / Menedzsment Fórum