2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A brit édesipari és italgyártó Cadbury Schweppes azt tervezi, hogy eladja európai italgyártó érdekeltségét. A cégcsoport a jövőben jövedelmezőbb üzletágára, az édességgyártásra koncentrál, italgyártását pedig meghagyja az Egyesült Államok és Ausztrália piacán.

[ajanlo=480][igazitas=left/]A Cadbury Schweppes, mely magáénak tudhatja a Dairy Milk csokoládét, a 7UP és Dr. Pepper italokat valamint a Trident rágógumit is, 2003-ban már leépítette dolgozóinak 10 százalékát és bezárta világszerte működő 133 üzemének 10 százalékát is. A karcsúsítási program által a vállalat 400 millió fontot kívánt megtakarítani, de úgy tűnik ez sem volt elég.

Az édességgyártó nem közölte, hogy mennyit kér az üzletrészért, de elemzők 1,2 milliárd fontra teszik az italgyártás piaci értékét. Innentől kezdve tehát Franciaországban, Németországban és Spanyolországban a vásárlók hiába keresik a Schweppes italokat. Írországban és Nagy-Britanniában pedig a Coca-Cola igyekszik majd betölteni a Cadbury frissítők hiánya okozta űrt. A Cadbury olyan italmárkákat tudhatott magáénak Európában, mint a nálunk is ismert Schweppes, valamint az Orangina és Oasis. Az eladásból származó bevételeket a társaság nettó adósságának csökkentésére szánja, ez jelenleg 3,4 milliárd font.

A vállalat italgyártásban az amerikai piac harmadik legnagyobb szereplője (a Coca-Cola és a Pepsi mellett), piaci részesedése körülbelül 14,5 százalékos. A Cadbury egyébként egy diétás italának, a cukormentes Dr. Peppernek köszönheti az eredményt, amelynek az utóbbi időben 16 százalékkal nőtt a forgalma. A Magyarországon is ismert termékük, a 7up viszont most szorult le először a szénsavas üdítők top tízes amerikai listájáról, amit immár húsz éve állítanak össze.

A Cadbury világszerte 500 embert foglalkoztat, ebből 7 ezret Nagy-Britanniában. A cégcsoport profitjának fele az észak-amerikai piacokon értékesített italokból származik, mint például a Dr Pepper és a 7UP (ez utóbbi a magyar füleknek is ismerősen csenghet). Az idei év első felében 6,1 százalékkal 244 millió fontra nőtt a cég adózott eredménye a eladások növekedésének köszönhetően: az árbevétel 3,13 milliárd fontra nőtt az előző évi 2,95 milliárdról.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!