4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Csupán a hazai gazdasági tevékenységet folytató piaci szereplők harmada rendelkezik saját vállalati honlappal, azok megjelenése és tartalma pedig szarvashibáktól hemzseg.

Üzletet hozhat a jó honlap (Mfor-montázs)

Látni és látszani

2007-re a hazai üzleti szféra, azaz a legalább egy főt foglalkoztató cégek mintegy 70 százaléka rendelkezett már internet-hozzáféréssel. Az ötven főnél nagyobb vállalatoknál szinte száz százalékos a penetráció, míg a kisvállalatok 95 százalékos ellátottsági szintre zárkóztak fel. A statisztikát a mikrovállalatok rontják le, csupán kétharmaduk fér hozzá a világhálóhoz, derül ki a BellResearch piackutató Magyar Infokommunikációs jelentéséből.
A számok még mindig hagynak némi kívánnivalót maguk után, de sokkal jobb a helyzet, mint a saját honlappal rendelkező vállalatok esetében, ugyanis a hazai cégeknek csupán harmada (27 százalék) rendelkezik saját weblappal. A vállalatmérettel egyenes arányban nő a saját honlappal rendelkezők száma, és szoros az összefüggés az árbevétel nagyságával és a pc-számmal is. A mikrovállalatoknál mindössze 21, míg a kisvállalatoknál már 55 százalékos az arány, az ötven fősnél nagyobb cégeknek pedig több mint 70 százaléka tart fenn saját honlapot.

Kell egy honlap!

Sajnos gyakori hiba, hogy a weboldal fontosságát ugyan felismerik a cégek, de nem eléggé átgondolt, hogy mit és milyen formában szeretnének megjeleníteni rajta. A kisvállalatok, de gyakran még a nagyok sincsenek tisztában azzal, hogy az internet valóban interaktív felület. Előfordul, hogy a cég bejegyzi a domain nevet, majd több hónapon keresztül a "Fejlesztés alatt!" felirat látható, vagy egyetlen oldalon közli a vállalat legfontosabb adatait (név, cím, profil). Szintén rendszeres hiba, hogy leíró, brosúra jellegű tartalmak jelennek meg, statikus oldalak mutatják be a vállalatot, annak termékeit, illetve szolgáltatásait. Így a látogatót megfosztják a személyesség élményétől, viszont könnyen a cég a különféle blogok és közösségi oldalak céltáblájává válhat. Gyakran még az online kapcsolatfelvétel sem biztosított, így pontosan azt az előnyt veszíti el a vállalat, amit a honlappal nyerhetne.

A weboldal elsődleges funkciója, hogy a vállalat bekerüljön a világhálós vérkeringésbe, azaz megismertesse szolgáltatásait egy nagyobb közönséggel, új piacokat, ügyfeleket szerezzen és fenntartsa, új platformra helyezze a kapcsolatot már meglévő vevőivel. Téves az a nézet, hogy honlapra csupán azért lenne szükség, hogy látszódjon a vállalat és bemutassa magát. Az ilyen oldalak nemcsak rosszul átgondoltak, de üzleti megtérülésre is csekély lehetőséget nyújtanak. Pedig a jól átgondolt honlappal rövid idő alatt növelhető az ügyfélkör, új szintre emelhető a kereskedés. Ez utóbbira még ritkábban nyílik lehetőség a hazai céges oldalak esetében, mint az online kapcsolatfelvételre, 2007-ben a céges honlapok mindössze 13 százalékánál lehetett rendelni, tényleges vásárlás pedig csak 4 százaléknál valósulhatott meg.

Tartalomhoz a forma

A technológiai kialakítás szintén sarkalatos pont a vállalati weboldalaknál. Legnagyobb hányaduk – vállalatmérettől függetlenül - egyedileg programozott, statikus HTML-oldalakból áll. Ugyanakkor van egy szegmens, amely előszeretettel alkalmazza a legújabb flash animációkat, a zenei aláfestést, az intrókat vagy a frame-es (keretes) szerkezetet. Egészséges középutas megoldásra lenne szükség. Fontos, hogy a cég tisztában legyen célközönségével, s annak netezési szokásaival, infrastrukturális hátterével. Nem elég, ha azt tudja, mit szeretne megjeleníteni, jó, ha arról is van fogalma, mennyire kivitelezhető a terv, illetve lassabb internet-kapcsolat esetében mennyi idő alatt töltődik be az oldal. Ügyelni kell az oldalra feltett képek méretével, azok számával is. Azt a technológiát alkalmazzuk, amit a legtöbb látogató használni tud, s ne hagyjuk, hogy egy webdesigner alkotói vágyát élje ki a céges honlap megvalósításában.

Kész a honlap, hátradőlhetünk?

Akkor sem sóhajthat fel egy vállalat, ha már elkészült a jól áttekinthető, gyorsan betöltődő, informatív weblapja, mivel ezek mindössze egyötöde frissül. Ha pedig nincs folyamatosan frissülő tartalom, információ és aktualitás, ha nincs határozott marketing koncepció a weblap tervezése mögött, hiába várjuk, hogy ügyfélkörünk ne csak egyszeri vendég legyen az oldalon.

Menedzsment Fórum 

Jogi nyilatkozat 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!