A kezdeményezéshez csatlakozó Coca-Cola Co., a Danone csoport, a Kellogg Co., a Kraft Foods Inc., a Nestle SA, a PepsiCo Inc. és az Unilever NV a termékcsomag elülső oldalán fogja feltüntetni a kalóriatartalomra vonatkozó adatokat, hátoldalán pedig a tápértékre (beleértve a cukor, a zsír, a só, és a szénhidrát-tartalomra) vonatkozó részletes információkat.. Az információk arra is kiterjednek majd, hogy mekkora az adagonkénti zsír-és cukortartalom, illetve a napi ajánlott mennyiség.
Az Európai Unió és az Egyesült Államok májusban deklarálta: korszerűsíteni kívánja egészségvédelmi gyakorlatát annak érdekében, hogy felvegye a harcot a fiatalok körében is egyre jellemzőbb elhízás ellen. Az unió illetékeseinek becslése szerint mintegy 204 millió ember tekinthető Európában túlsúlyosnak, 61 millióan pedig kövérnek.