1p

Csatlakoztak a termékek zsír- és cukortartalmának részletesebb feltüntetését célzó európai kezdeményezéshez a vezető élelmiszer- és italgyártók. Az Európában egyre jellemzőbb elhízási folyamatnak akarnak ezzel véget vetni a cégek.

A kezdeményezéshez csatlakozó Coca-Cola Co., a Danone csoport, a Kellogg Co., a Kraft Foods Inc., a Nestle SA, a PepsiCo Inc. és az Unilever NV a termékcsomag elülső oldalán fogja feltüntetni a kalóriatartalomra vonatkozó adatokat, hátoldalán pedig a tápértékre (beleértve a cukor, a zsír, a só, és a szénhidrát-tartalomra) vonatkozó részletes információkat.. Az információk arra is kiterjednek majd, hogy mekkora az adagonkénti zsír-és cukortartalom, illetve a napi ajánlott mennyiség.

Az Európai Unió és az Egyesült Államok májusban deklarálta: korszerűsíteni kívánja egészségvédelmi gyakorlatát annak érdekében, hogy felvegye a harcot a fiatalok körében is egyre jellemzőbb elhízás ellen. Az unió illetékeseinek becslése szerint mintegy 204 millió ember tekinthető Európában túlsúlyosnak, 61 millióan pedig kövérnek.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!