A vállalat kifejezetten a klímaváltozás követelményére hivatkozva döntött a módosításról, arról, hogy az átlagban 12,9 liter üzemanyagot fogyasztó Cayenne-t olyan motorral látja el, amellyel annak fogyasztása 8,9 literre csökkenthető száz kilométeren.
A több mint két tonna súlyú autó nemcsak átlagon felül fogyaszt, de szén-dioxid kibocsátása is ennek megfelelően magas, ami a Porsche értékelése szerint a piaci részesedés csökkenéséhez vezethet.
A vállalat 2009 végére jelenik meg a VW-vel és az Audival együttműködésben kifejlesztendő vegyes üzemelésű motorral, amivel a tervezett Panamera modellt is felszerelik. A vegyes üzemelésű autó 120 kilométeres sebességig elektromotorral működik, ennél nagyobb sebesség mellett pedig a belső égésű motor veszi át a meghajtást.
A hibridautók terén jelenleg a Toyota a világpiac vezető cége.